Gothicpedia
Advertisement

Feomathar – ognisty smok z Górniczej Doliny występujący w Gothic II.

Przed akcją gry[]

Za swoją siedzibę wybrał górę, na której stały ruiny starej cytadeli. Smok zniszczył ją i utworzył tam wulkan.

Gothic II[]

Feomathara broni horda jaszczuroludziognistych jaszczurówognistych golemów. Ukrył swój skarb na gorących skałach, gdzie według niego nie ma prawa dotrzeć żadna nielotna istota. Jego bratem jest Feodaron, który osiadł w dworze Irdorath i zajął się wysiadywaniem smoczych jaj. Bezimienny może z niego wyciągnąć 12 smoczych łusek, 2 fiolki smoczej krwi (po nauczeniu się odpowiednich umiejętności, kolejno usuwania smoczych łusek i zbierania smoczej krwi) oraz serce ognistego smoka potrzebne do naładowania Oka Innosa.

Zlecane zadania[]

  • Smocze jaja (jeśli jest pierwszym smokiem odwiedzonym przez Bezimiennego);
  • Pan Smoków (jeśli jest ostatnim smokiem odwiedzonym przez Bezimiennego).

Skarb[]

W skarbie Feomathara znaleźć można:

Ciekawostki[]

  • Wbrew słowom Feomathara, do jego skarbu istnieje łatwy dostęp na kilka sposobów – dojście doń znajduje się przy ścieżce prowadzącej do smoka, po prawej stronie, za zakrętem w miejscu, gdzie kończy się urwisko.
  • Skarb Feomathara w rzeczywistości zawiera jeszcze jeden mieszek z 50 sztukami złota, jednak przez niedopatrzenie twórców został on umieszczony pod warstwą dekoracyjnych modeli kosztowności, przez co jest niedostępny.
  • Smoka tego można zabić nawet bez Oka Innosa, gdyż nie jest on nieśmiertelny; jest to błąd twórców.
  • W modyfikacji L'HIVER Edition zadaje obrażenia tylko z bliska.
  • W modyfikacji Returning, jest podpisany jako "Ognisty Smok", jednak po rozmowie jest podpisany swoim imieniem. W wersji Alternative Balance tej modyfikacji zmieniono położenie legowiska Feomathara - znajduje się w dawnym kanionie trolli, w północnej części Górniczej Doliny.

Zobacz także[]

Advertisement