Gothicpedia
Advertisement

Farma Onara – największa i najlepiej chroniona farma, położona na wyspie Khorinis. Jej właścicielem jest Onar.

Opis[]

Farma nie handluje już z miastem Khorinis żywnością. Wynajęci najemnicy do ochrony farmy pochodzą głównie z kolonii karnej. Ich przywódcą jest Lee. Ich zdaniem najlepiej wstrzymywać dostawy żywności, aż paladyni odstąpią statku. Jest też kilku takich, którzy przybyli z południa, gdzie walczyli z orkami. Ich szefem jest Sylvio. Oni zaś twierdzą, że jedynym sposobem na przejęcie statku i ucieczkę z wyspy jest napaść na paladynów i odbicie okrętu. W późniejszym czasie dużo najemników opuszcza farmę w związku z polowaniem na smoki i zostają łowcami smoków oraz wypłynięciem Esmeraldy na Dwór Irdorath.

Przed akcją gry[]

Wcześniej zarządcami farmy byli przodkowie Onara, a gdy w końcu on odziedziczył gospodarstwo, zbuntował się przeciwko królowi i nie miał on zamiaru oddawać mu swojej trzody i plonów. Po jego stronie stanęli wtedy jeszcze farmerzy Bengar oraz Sekob. Z Khorinis przysyłano do niego strażników miejskich, którzy mieli za zadanie przejąć jego posiadłość. Przerażony Onar, gdy dowiedział się, że bariera została zniszczona i bandyci grasują na Wyspie Khorinis, oraz do Khorinis przybyli paladyni postanowił zatrudnić najemników do obrony jego farmy.

Gothic II[]

Mieszkańcy[]

Farmerzy[]

Onar – właściciel farmy

  • Onar – właściciel farmy.
  • Maria – żona Onara.
  • Elena – córka Onara i Marii. Handluje żywnością na farmie.
  • Bodo – farmer, którego Cipher podejrzewa o kradzież paczki bagiennego ziela.
  • Gunnar – farmer opowiadający o najemnikach.
  • Hodges – pomocnik Benneta, po wypłynięciu Benneta na Dwór Irdorath zostaje jedynym kowalem na farmie.
  • Pepe – pasterz, sprzedaje owce.
  • Wasili – kolekcjoner starych monet i opiekun cennych przedmiotów Onara.
  • Thekla – kucharka robiąca przepyszny gulasz.
  • farmerki, służki i farmerzy.

Najemnicy wynajęci przez Onara[]

  • Lee – przywódca najemników.
  • Gorn – najsilniejszy najemnik, później łowca smoków.
  • Torlof – prawa ręka Lee.
  • Cord – szkoli najemników w walce.
  • Khaled – handlarz bronią i kwatermistrz.
  • Bennet – kowal.
  • Sylvio – dawny przywódca najemników przybyłych z południa, późniejszy łowca smoków.
  • Bullko – prawa ręka Sylvia, a następnie jeden z łowców smoków.
  • Dar – pasjonat bagiennego ziela.
  • Wilk – były płatnerz, siedzi bezczynnie na farmie, później ochroniarz farmy Bengara.
  • Cipher – handlarz i diler, później łowca smoków.
  • Sentenza – pilnuje wejścia na farmę i zbiera myto.
  • Raoul – wredny najemnik, chce żeby Bezimienny przyniósł mu skórę czarnego trolla.
  • Rod – jeden z najemników, a następnie łowca smoków.
  • Fester – najemnik, który miał zadanie zniszczyć gniazdo polnych bestii.
  • Jarvis – przebywa w kuchni Thekli.
  • Patrick – uczeń Corda.
  • Volker – występuje jedynie w modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki.
  • Krwawy Tobi – występuje jedynie w modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki.
  • Rand – występuje w modyfikacji Global Mod.
  • i inni najemnicy.

Farma jest najbogatszą ze wszystkich na wyspie. Farmerzy zajmują się uprawą roli i hodowlą owiec. Najemnicy pod dowództwem Lee chronią ich przed bandytami, strażą miejską i polnymi bestiami.

Dom Onara jest największym budynkiem na farmie. Wejścia do niego pilnują dwaj najemnicy. W domu są przedpokój oraz cztery pokoje – dwa na parterze i dwa na piętrze. Dolne pokoje to salon, w którym przez większość dnia przebywa właściciel ziemski i sypialnia najemników. Parter posiada schody, z których jedne prowadzą do sypialni rodziny Onara, a drugie do pokojów najważniejszych najemników. Dookoła domu znajdują się stodoła, kuchnia, kuźnia, kaplica, wiatrak i spalone chaty.

W stodole trzymane są zbiory farmerów. Śpią w niej także rolnicy i kowal Bennet. Stodoła ma dwa wejścia – pierwsze od strony kuźni, drugie boczne od strony drogi do farmy.

W kuźni pracują Bennet i Hodges. Tutaj Bennet kuje broń i pancerze dla najemników, w późniejszym czasie dla łowców smoków.

W kuchni pracuje kucharka Thekla, która rozdaje żywność rolnikom i najemnikom. Przesiadują w niej Sylvio, Bullko, Jarvis oraz nieznani z imienia farmerzy. W nocy do kuchni przychodzą Wilk oraz inni farmerzy. W budynku znajduje się także niewielkie składowisko. Do kuchni prowadzą dwa wejścia – jedno od strony kuźni, drugie od strony domu właściciela ziemskiego.

Na farmie znajdują się także niewielka kaplica, wiatrak i spalone chaty. W kaplicy farmerzy modlą się do Innosa i składają mu dary. Wśród nich są dwa srebrne świeczniki, złote naczynie oraz stara kamienna tablica. W wiatraku mielone jest zboże na mąkę. W spalonych chatach pasie się stado owiec. Nie wiadomo, czemu się tam znalazły, nie wiadomo też, kto lub co zniszczyło te chaty.

L'HIVER Edition[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Farma nie ulega większym zmianom, jednakże dom Onara jest bardzo zmieniony od wewnątrz. W końcu główny korytarz jest umeblowany, a położenie niektórych postaci się zmienia np. Lee. Na dodatek za farmą znajduje się jeszcze jeden grobowiec.

Dalsze losy[]

Gdy duża część najemników opuszcza farmę, gospodarstwo ma raczej marne szanse na przetrzymanie nawałnicy orków. Wszyscy farmerzy i reszta najemników prawdopodobnie giną lub zostają wzięci do niewoli, a farma zostaje zajęta bądź zniszczona przez okupanta.

Ciekawostki[]

  • Wiatraki na wszystkich farmach nie mają drzwi i nie da się do nich wejść. W trakcie rozgrywki Bezimienny nie spotyka także ani jednego młynarza.
  • Niedaleko farmy Onara znajduje się niewielka krypta, w której leżą szczątki dwóch byłych paladynów: Inubisa i Ivana.
Advertisement