Gothicpedia
Advertisement

Faring – silnie ufortyfikowane górskie miasto położone na Myrtanie. Główny dziedziniec, podobnie jak w Vengardzie, położony jest wyżej od pozostałej części miasta. Niższa część miasta to tylko jedna uliczka z domami po obu stronach.

Przed akcją gry[]

Stacjonowali tu paladyni. Gdy zaczęła się wojna, na miasto najechali orkowie. Dzięki silnym fortyfikacjom obronnym udało się obronić Faring przed pierwszym atakiem orków. Następnie sam Kan poprowadził orków i ludzi ku Faring. Oblężenie trwało długo, a orkowie nie mogli szturmem zdobyć miasta. Szalę zwycięstwa na stronę orków przechylił dopiero Xardas. Według Connora, tutejszego handlarza, nekromanta przybył tu z jakimś dziwnym świecącym kamieniem (wszyscy odwracali od niego wzrok, ponieważ blask był w stanie oślepić w kilka chwil). Connor opowiada także, iż blask był widoczny z drugiego końca pola bitwy. Po tych wydarzeniach Xardas udał się do Nordmaru, a Faring zostało zdobyte przez orków.

Gothic 3[]

Właśnie w tym mieście osiadł przywódca orków – Kan. Wygłasza on tam codziennie swoje przemowy. Aby się do niego dostać Bezimienny musi cieszyć się odpowiednio wysoką reputację u orków. Znajduje się tu przełęcz do Nordmaru: aby móc przez nią przejść bohater musi pomóc miejscowym myśliwym Tomowi i Wilsonowi, którzy się tam wybierają od czasu do czasu. W mieście mieszka także kilku innych bardzo szanowanych orków.

Znajdują się tu też dwie areny na których Bezimienny może walczyć. Pierwsza znajduje się tuż przy ścieżce prowadzącej do zamku, druga w zamku. Na pierwszej bohater może zmierzyć się z trzema najemnikami orków. Wyglądem przypomina arenę w Cape Dun – niewielki obszar otoczony kamieniami i kilkoma pochodniami. Za zwyciężone walki Bezimienny dostaje złoto oraz zwiększa swą reputację w mieście. Jej zarządcą jest najemnik Curtis. Na drugiej arenie bohater może walczyć nie tylko z najemnikami, ale również orkami. Jej zarządcą jest ork Tarok. Jednak by Bezimienny mógł z kimkolwiek się tu zmierzyć musi najpierw zostać mistrzem areny w Mora Sul. Wielka Arena w Faring wyglądem przypomina tę w Monterze – teren odgrodzony deskami z jednym wejściem.

Kamień Teleportacyjny[]

Kamień znajduje się na skale w jaskini pod Faring, w jedym z korytarzy.

Gothic 3: Zmierzch Bogów[]

Po jakimś czasie armia Gorna atakuje miasto. Kan nie ma zamiaru tracić w bitwie żołnierzy, poddaje więc zamek i opuszcza Faring wraz ze swoimi żołnierzami. Miasto nie odgrywa większej roli, acz mieszka w nim kowal Kendl oraz pięciu asasyńskich kupców, którzy posiadają szczątki smoka-ożywieńca.

Mroczne Tajemnice[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

W modyfikacji Mroczne Tajemnice jeden z wojowników w pobliżu areny ognia Beowulf wspomina, że także przegrał bitwę o Faring.

Advertisement