FANDOM

Artykuł niekanoniczny

Falk – postać występująca w modyfikacji Returning. Jest to przywódca obozu myśliwych i jeden z najbardziej doświadczonych łowców Khorinis.

Returning Edytuj

Dzięki swoim ponadprzeciętnym zdolnościom łowieckim stoi na czele gildii łowców z Khorinis. Większość czasu spędza w obozie na ćwiczeniach we władaniu ostrzem. Jeśli Bezimienny nie jest czeladnikiem Bospera, myśliwy jest do niego bardzo nieprzychylnie nastawiony i dopiero po długich rozmowach zgadza się przyjąć go w zamian za 3 skóry cieniostworów. Gdy bohater okazuje się dość obeznany ze sztuką polowania, Falk przyjmuje go do obozu. Uczy walki dwuręczną bronią i może opowiedzieć protagoniście o rodzajach zwierzyny, na jaką może trafić, i taktyk, jakimi powinien się posługiwać.

Falk opowiada także Bezimiennemu o przymierzu rodzin jego i Bospera, znanych jako klany najlepszych myśliwych i ich osobistych dostawców strzał. Obejmuje ono dostawy strzał do łuku z drewna kerenowego, należącego od pokoleń do rodziny Falka i będącego oznaką ich umiejętności. Bohater może wyzwać Falka na pojedynek myśliwski; upolowawszy Slokersa, zostaje uznany przez Falka za najlepszego myśliwego.

Po ataku orków na miasto, łowca zarzuca paladynom i magom ospałość w działaniach i brak wrażliwości na los mieszkańców wyspy. Pomimo początkowych oporów, przystaje na propozycję Bezimiennego dotyczącą przyłączenia się myśliwych do armii, którą Khorinis miałoby wystawić przeciwko wojskom Ur-Thralla, żąda jednak wyposażenia swoich ludzi w odpowiednie pancerze. Bohater zdobywa zbroje z pomocą Wilka, dzięki czemu skłania Falka do zawarcia przymierza z Hagenem. Myśliwy ze swoimi ludźmi biorą udział w bitwie, stojąc na lewej flance. Pomimo dużych strat, samemu przywódcy gildii udaje się przeżyć. Po wyzwoleniu miasta Falk zostaje zaproszony przez Bezimiennego do załogi Esmeraldy, na którą to propozycję łowca szybko przystaje.

Dalsze losy Edytuj

Nie wiadomo, co stało się z Falkiem po dopłynięciu statku na kontynent. Możliwe, że powinien być utożsamiany z postacią z Gothic 3, jednak nie ma na to dowodów.

Ciekawostki Edytuj

  • W wersjach 1.0 i 1.1 modyfikacji Returning, warunkiem przyjęcia - nie będąc czeladnikiem Bospera - jest przyniesienie skóry czarnego trolla zamiast skór cieniostwora, lub pokonanie Falka w pojedynku.