Gothicpedia
Advertisement

Esmeralda – królewski galeon, na którym przybył lord Hagen i paladyni z kontynentu do Khorinis. Niegdyś zwykły statek kupiecki, teraz ostatni okręt na wodach Myrtany, który pozostał do dyspozycji ludzi. Inne statki zostały zniszczone i zatopione przez orkowe galery.

Wygląd[]

Esmeralda jest dużym trójmasztowcem z wielką ładownią, kuchnią, sypialnią, a nawet kuźnią. Znajduje się tu też laboratorium alchemiczne i kajuta kapitana. Na okręcie jest dużo ławek i przestrzeni. Flagi okrętu są czerwone, z żółtymi gryfami na środku.

Esmeralda na morzu

Przed Gothic II[]

Statek został przejęty przez Rhobara II i wcielony do marynarki królewskiej. Król wysłał na nim zaufanego lorda Hagena wraz z kontyngentem paladynów na wyspę Khorinis, w celu wydobycia rudy potrzebnej do walki z orkami. U brzegów wyspy, Esmeralda natknęła się na piratów. Doszło do potyczki, podczas której paladyni szybko rozprawili się z nimi, zatapiając ich statek (wszyscy piraci oprócz Grega zginęli). Po tym wydarzeniu zacumował w porcie Khorinis, gdzie paladyni przejęli kontrolę nad miastem.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka[]

Zacumowany statek pozostał chroniony przez kilkunastu świetnie wyszkolonych rycerzy, którzy nie wpuszczali na pokład nikogo, z wyjątkiem paladynów i magów ognia. Podczas przygotowań do odsieczy dla Garonda, okręt ochrania już tylko dwóch strażników. Pozostali rycerze zostali przydzieleni do oddziału, który miał lada moment wyruszyć z pomocą do Górniczej Doliny.

W celu udania się na wyspę Irdorath, po długiej dyskusji ze strażnikami, Bezimienny, razem ze swoją załogą, przejmuje okręt. Na jego drodze również staje Girion, lecz po krótkiej rozmowie i on dołącza do ekspedycji. Kapitanem statku mogli zostać: Jorgen, Torlof lub Jack. Po dopłynięciu do Dworu Irdorath, podczas nieobecności głównego bohatera dowództwo nad statkiem przejmuje Lee. W orkowej przystani zostaje też bezskutecznie zaatakowany przez zielonoskórych. Po zniszczeniu świątyni statek popłynął na kontynent. Podczas podróży Bezimienny, przebywający w swoim prywatnym pomieszczeniu, został nawiedzony przez Xardasa. Mag teleportował się by obwieścić bohaterowi o przejęciu przez nekromantę mocy Beliara. Obwieścił także, że niedługo ponownie się spotkają.

Gothic 3[]

Załoga na statku

Po podróży statek pełen łupów dopłynął do brzegów Myrtany. Z pokładu drużyna Bezimiennego miała okazję zobaczyć smugi dymu unoszące się nad miastami kontynentu. Czym prędzej postanowiono zacumować statek na plaży niedaleko Ardei. Bezimienny wraz z Diego, Gornem, Miltenem oraz Lesterem zeszli na ląd, aby się rozejrzeć, z czego ten ostatni pozostał w tyle za swoimi przyjaciółmi. Byli w takim pośpiechu, że postanowili zostawić swój ekwipunek na statku, by później po niego wrócić. Pozostała część załogi pozostała blisko okrętu. Podczas gdy Bezimienny wraz z towarzyszami wplątali się w potyczkę o wyzwolenie Ardei, Esmeralda została zaatakowana przez piratów. Świadkiem zdarzenia był Lester oraz inni, którzy byli w pobliżu statku. Większość załogi ratowała się ucieczką. Nieznane są losy Giriona, Pedra, Benneta, Wilka i kapitana statku, którzy prawdopodobnie zginęli podczas ataku, zostali zniewoleni, uciekli lub przyłączyli się do piratów. Cały statek wraz z profesjonalnym ekwipunkiem, artefaktami, kosztownościami oraz górą złota przepadł.

Zanim statek został zaatakowany, widziano go z zamku oraz najwyższych wież Vengardu. Król oraz poddani, widząc powrót Esmeraldy ze swojej misji, odzyskali namiastkę nadziei w wojnie z orkami. Plotki o bezimiennym bohaterze i jego załodze szybko rozniosły się po krainach.

Koncept przedstawiający Esmeraldę

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Quest Pack 4[]

Bezimienny tropi piratów na lądzie i odzyskuje część skradzionych rzeczy. Korg posiada mapę do dworu Irdorath, John recepturę Embarli Firgasto, martwy pirat w okolicach Bakareshu stary ekwipunek łowcy smoków, konsekrowany miecz paladyna bądź szatę arcymaga ognia, a Sigmor może posiadać Szpon Beliara bądź nieaktywną runę ze szponu.

Returning[]

W modyfikacji Returning Lord Hagen mówi, że paladyn Lothar był kapitanem Esmeraldy.

Ciekawostki[]

  • Z punktu widzenia świata gry zbudowanie takiego okrętu jak Esmeralda jest niemożliwe. Ani w Khorinis, ani na kontynencie, a także Wyspach Południowych nie ma stoczni, która mogłaby zbudować tak duży okręt. Zmienia to dopiero Content Mod, w którym pojawia się ogromna stocznia w Vengardzie.
  • W magazynie na statku można znaleźć eliksir siły, jednak znajduje się on tam jedynie do momentu odpłynięcia na Dwór Irdorath (po przypłynięciu na wyspę w miejscu mikstury pojawia się menzurka).
  • W intro do Gothic 3 Esmeralda jest dużo mniejsza niż w Gothic II, a na żaglach nie ma już gryfów.
  • Najprawdopodobniej była wzorowana na karace.
  • W kajucie kapitana znajduje się skrzynia której gracz nie może normalnie otworzyć. Za pomocą Spacera można sprawdzić że kombinacja do otwarcia skrzyni to: P-L-P-P-L-P, jednakże sama skrzynia jest pusta.
  • Na statku występują identyczne waypointy bez wzgledu na to, czy jest on zacumowany w Khorinis czy na Dworze Irdorath. Jeżeli po dotarciu na wyspę za pomocą konsoli przywoła się paladynów strzegących statku, będą się oni po nim przemieszczać lub zajmą przypisane im stanowiska tak samo jak w mieście.
Advertisement