Gothicpedia
Advertisement

Eliksir siły – mikstura trwała występująca w Gothic i Gothic II. W Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów występuje pod nazwą mikstura siły.

Gothic[]

Mikstura ta dodaje pijącemu na stałe 8 punktów siły i jest silniejszą wersją esencji oraz wyciągu siły. Jej wartość kupna wynosi 800 bryłek rudy, przy sprzedaży spada do 400 bryłek.

W grze występuje 9 egzemplarzy.

W Starym Obozie:

W świątyni Śniącego:

Komnata z pięścią trolla i miksturami

Gothic II[]

Mikstura dodaje 5 punktów siły. Bohater może ją znaleźć w następujących miejscach:

Wybraniec bogów może ją także uwarzyć na stole alchemicznym – będzie do tego potrzebował menzurki, smoczego korzenia oraz szczawiu królewskiego. Wytwarzania eliksiru siły może nauczyć Constantino (jeżeli bohater nauczył się wcześniej warzenia esencji leczniczej, ekstraktu leczniczego oraz eliksiru leczniczego) oraz mag wody Vatras (tylko w VI rozdziale).

Gothic II: Noc Kruka[]

Zmienia się działanie eliksiru. Dodaje on 3 punkty siły zamiast 5. Liczba eliksirów do znalezienia jest taka sama jak w grze bez dodatku, jednak zmieniło się występowanie eliksirów. Nie ma go już w jaskini z szkieletem cieniostworem, jednak można kupić jedną sztukę u Zurisa w II rozdziale.

Ponadto w Nocy Kruka wystarczy, że bohater potrafi uwarzyć jakąkolwiek miksturę, aby Constantino w V rozdziale mógł go nauczyć warzenia eliksiru siły.

Advertisement