FANDOM

Ujednoznacznienie (drogowskaz)
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy księgi w Gothic II. Zobacz też inne znaczenia tego słowa.

Księga Dwór Irdorath – księga występująca w Gothic II.

Gothic II Edytuj

Jest to prastara księga, która zaginęła wiele lat temu. W nieznanych okolicznościach dostała się w ręce Xardasa, który notował w niej wyniki swoich badań dotyczących świątyni Beliara. Bezimienny musiał zanieść ją Pyrokarowi na dowód dobrych zamiarów nekromanty.

Bohater znajduje ją w kufrze na farmie Sekoba dzięki kluczowi od Xardasa. Gdy Bezimienny przybywa na farmę, w domu Sekoba znajdują się poszukiwacze, którzy mieli za zadanie wykraść księgę z majątku ziemskiego. Na prośbę Sekoba Bezimienny zabija mrocznych magów, a korzystając z nieobecności właściciela farmy otwiera kufer i zabiera księgę razem z kilkoma złotymi monetami i runą tworzenie szkieletu goblina. Następnie Bezimienny teleportuje się do klasztoru, by wręczyć księgę zdumionemu Pyrokarowi. Księga trafia po raz drugi w ręce Bezimiennego po tym, jak on wraca z polowania na smoki w Górniczej Dolinie.

Pyrokar mówi Bezimiennemu, że wszyscy magowie ognia próbowali otworzyć dzieło, jednak żadnemu się nie powiodło. Bezimienny jednak otwiera księgę słowami XARAK BENDARDO (informacje jak otworzyć księgę uzyskuje po przeczytaniu listu od Xardasa). Księga opisuje jak wejść do biblioteki pod klasztorem. Wewnątrz znajduje się także list zawierający wskazówkę, która mówi że trzeba pociągnąć za lampę, by otworzyć przejście.

Treść Edytuj

…Tak oto ukryłem wejście do biblioteki za zamaskowanymi drzwiami, by uchronić moje zapiski ze świątyń Beliara. Gdyby dowiedzieli się o nich Moi bracia mogliby je pochopnie zniszczyć. Teraz wiedzą tylko, że świątynie te niegdyś istniały. Na wszelki wypadek zostawiłem kilka sług na straży biblioteki. Ten klucz otwiera ostatnie drzwi.