Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy świątyni z Gothic II. Zobacz też inne znaczenia tego słowa.

Dwór Irdorath – jedna z czterech świątyń wzniesionych ku chwale Beliara, położona na wyspie o takiej samej nazwie.

Gothic II[]

Opis[]

Dwór Irdorath jest najmroczniejszą i najważniejszą ze wszystkich czterech świątyń. Cała budowla jest zaprojektowana tak, aby nikt nie mógł tam przeżyć, a tym bardziej jej zniszczyć. Znajduje się tam mnóstwo pułapek, ożywieńców, orków oraz jaszczuroludzi. W najgłębszej krypcie przebywa obdarzony mocą mrocznego boga Smok Ożywieniec. Znajduje się tam gniazdo smoka Feodarona, jest tam pełno smoczych jaj oraz główna siedziba poszukiwaczy na czele z czarnym magiem. Dwór ten pełni także funkcję strategiczną w wyprawie orków na wyspę Khorinis, to stąd napływają zapasy i nowi żołnierze oraz przebywa dowództwo orków. W lochu na wyspie jest przetrzymywany Pedro.

Historia[]

To wschodnia świątynia boga Beliara. W królestwie Myrtany były takie cztery, ale ta jest z nich wszystkich najbardziej przerażająca. Jakieś czterdzieści lat temu północna i zachodnia świątynia zostały zniszczone. Mężni rycerze biorący udział w tym przedsięwzięciu dopilnowali, by nie pozostał z nich kamień na kamieniu. Wtedy hordy nieprzyjaciela nie miały żadnych szans w starciu z zastępami bohaterskich wojowników i paladynów. Zniszczenie pozostałych dwóch miejsc sekty wydawało się tylko kwestią czasu. Zło mogło wreszcie ponieść ostateczną klęskę. Ale gdy upadła druga świątynia pozostałe po prostu zniknęły!
Pyrokar

Poszukiwania świątyni[]

Xardas odkrył dwór dawno temu – opisał go w książce i stworzył mapę do niego prowadzącą. Było to jeszcze za czasów, gdy był członkiem kręgu ognia. Swoje zapiski zataił przed pozostałymi magami i ukrył w tajnej bibliotece głęboko w podziemiach klasztoru na wyspie Khorinis. Po latach przekazał wskazówki Bezimiennemu , dzięki którym mógł on odnaleźć notatki o dworze Irdorath. Bohater odnalazł bibliotekę, przeczytał stare zapiski Xardasa, i, uprzednio wziąwszy mapę, czym prędzej zebrał załogę na statek paladynów i odpłynął z Khorinis.

Upadek świątyni[]

Wybrańcowi udało się przeżyć niebezpieczeństwa, jakie zastały go w świątyni na wyspie Irdorath, wliczając w to zgładzenie Czarnego Maga oraz Smoka Ożywieńca. Dwór traci swoją moc, jednak nie wiadomo co stało się z ostatnią świątynią boga ciemności.

Galeria[]

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning[]

W modyfikacji Returning po pokonaniu Smoka Ożywieńca pojawia się Dagoth wraz z kilkoma demonami.

Ciekawostki[]

  • Podczas wyprawy do świątyni, Bezimienny pisze w dzienniku, że Dwór przypomina mu świątynię Śniącego.
  • Odpłynięcie z Dworu Irdorath wpław jest niemożliwe, gdyż Bezimienny zostaje pożarty przez morskiego potwora. Przedtem na ekranie wyświetli się napis: Piranhas are watching you (Piranie cię obserwują) i usłyszy ryk potwora. Gdy zaś zawróci, pojawi się zdanie: Well, swim home to mommy (Coż, płyń do mamusi).
  • Wszystkie księgi na pulpitach w tej świątyni są napisane w nieznanym bohaterowi języku.
  • W leżu Smoka Ożywieńca, znajdują się zakratowane korytarze z których wychodzą nieumarli orkowie. Pojawiają się oni nawet mimo pokonania bestii Beliara.
Advertisement