Gothicpedia
Advertisement

Druidzi – kapłani natury i słudzy Adanosa. Każdy posiada kamień, który pozwala im przemienić się w zwierzę i mieć jego moc. Druidom często z własnej woli służą gońcy leśni. Mieszkają na kontynencie, głównie w Myrtanie.

Przed akcją gry[]

Nie wiadomo, kiedy dokładnie zostali powołani druidzi, prawdopodobnie pojawili się wraz z założeniem królestwa Myrtany ale na pewno od początku istnienia służyli Adanosowi. Przed wybuchem wojny królestwa Myrtany z orkami nie wadzili oni nikomu. Żyli spokojnie, polowali dla nich gońcy leśni, a oni sami zajmowali się leczeniem innych ludzi oraz magią natury. Interesowali się także alchemią. Od początku żyli w lasach i dalekich od miast miejscach.

Gothic 3[]

Po wybuchu wojny orkowie starali się zabić wszystkich druidów. Zostało więc ich niewielu przy życiu. Współpracowali z buntownikami w walce z okupantem. Kilka zadań dla nich wykonuje Bezimienny.

Mapa z zaznaczonym położeniem druidów

Gothic 3: Zmierzch Bogów[]

W tej części występuje kilku druidów (np. Ignatius). Jeden z nich mieszka w chacie z Gońcami Leśnymi niedaleko Silden, a drugi przebywa w sali Inoga i uczy prastarej magii. Porgan dalej mieszka w swojej jaskini z Gońcami Leśnymi.

Znani druidzi[]

  • Runak – najwyższy z druidów Myrtany, ma moc cieniostwora;
  • Porgan – uzdrowiciel, posiada kamień rozpruwacza;
  • Torn – mieszka w okolicach Geldern, potrafi zmienić się w zębacza;
  • Bogir – stary myśliwy z Nordmaru, posiada kamień wilka;
  • Akor – zginął w niewyjaśnionych okolicznościach, miał moc topielca;
  • Ignatius – druid mieszkający w Gocie. Potrafi zmieniać się w zębacza;
  • Ardian – przebywa w świątyni Innosa w Geldern.

Oprócz tego posiadaczem druidzkiego kamienia lwa jest Shakyor, mimo że sam nie jest druidem. Mówi on, że kamień otrzymał od kogoś, kto był od niego mądrzejszy.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Ludzie z Górniczej Doliny[]

W trzecim rozdziale Bezimienny podczas wyprawy do klasztoru zmiennokształtnych spotyka druida Baliego. Starzec twierdzi, że jest najstarszym opiekunem klasztoru. Bali pilnował murów przez ponad tysiąc lat zupełnie nie zauważając, że popadł on w ruinę. Mężczyzna nie był kompletnie świadomy czasu i miejsca. Nie wiedział, że jest w ruinach sam, nie wiedział, że dolinę pokrywa bariera, nie wiedział także o wojnie z orkami. Był pewien, że doliną włada hrabia Bergmar.

Podczas rozmowy z bohaterem Bali uświadamia sobie, że przez nieudany eksperyment z magią przemiany, druidzi oraz ich uczniowie zmienili się w zwierzęta pozostając nimi przez ponad tysiąc lat. Przez ten czas stracili oni ludzką świadomość, co było przyczyną tego, że pamiętali oni tylko moment przed przemianą w zwierzęta.

Bali odczynia czar ratując dzięki temu kilku adeptów drogi natury przed śmiercią z rąk Gorna lub Bezimiennego. Oszołomieni nowicjusze po obezwładnieniu wracają do siebie. Bali jednak przegania Bezimiennego, gdyż nie może wybaczyć bohaterowi, że ten zabił zwierzęta w klasztorze, które były przemienionymi druidami.

Tajemnice Jumangi[]

Pojawia się druid o imieniu Hypartus wraz z dwoma gońcami leśnymi. Ich zadaniem jest pilnowanie Jumangi przed atakiem ze strony sił Beliara. Pomaga on bohaterowi w zdjęciu kajdan oraz łańcuchów, które były pozostałością po jego więziennej przeszłości.

Przebudzenie[]

W modyfikacji Przebudzenie do Gothic II: Noc Kruka grupa druidów przybyła do Górniczej Doliny i wraz z gońcami leśnymi rozbiła obóz w dawnym leżu smoka Pandrodora. Ich przywódca jest Orgetorix - tajemniczy mędrzec. Druidzi przybyli głównie po to, by wspomóc Bezimiennego w jego misji. Orgetorix pełni rolę mentora bohatera. Mówiąc zagadkami chce wyjaśnić mu sens jego istnienia.

Wielka Wojna[]

Grupa druidów pod przywództwem Leguna przybyła do Górniczej Doliny, by strzec artefaktu chaosu, który został umiejscowiony na niedużej wysepce nieopodal Wieży Mgieł. Druidzi oczekują tam od lat wybrańca, który posiądzie moc chaosu. Sam Bezimienny może także wybrać klasę postaci druida na początku rozgrywki.

Jako klasa postaci; druid jest nastawiony na magię, walkę kosturami oraz używanie zaklęć przemiany oraz przyzwania. Tylko druidzi mieli mieć możliwość przyzywania Drzewców oraz bagiennych golemów. Charakter Bezimiennego był wtedy bardziej nastawiony na bliskość z naturą, troskę o nią oraz bycie strażnikiem równowagi sił. Wpisy bohatera do dziennika nabierały bardziej filozoficznego i zdystansowanego wydźwięku. Bohater wcielał się w rolę mędrca.

Zemsta króla[]

W modyfikacji występują Magowie Natury będący bardziej wojowniczą wersją druidów. Czarodzieje ci wykorzystują siłę natury do walki oraz służą królowi Rhobarowi na równi z magami ognia. Liczy się dla nich siła i spryt. Nie mają nic przeciwko polowaniem na zwierzęta. Magowie natury przyjmują w swoje szeregi kobiety.

Ciekawostki[]

Advertisement