Gothicpedia
Advertisement

Drax – postać występująca w Gothic oraz wspomniana w Gothic Playable Teaser. Jest to szkodnik z Nowego Obozu, który zajmuje się myślistwem.

Gothic[]

Drax przebywa w miejscu wlotu drogi z placu wymian do doliny, gdzie poluje na ścierwojady. Jest on dobrze wyspecjalizowany w polowaniu na ptaki nieloty. Wiedzą tą dzieli się często z żółtodziobami, którzy obok położoną drogą przybywają do kolonii karnej. Jego technika polega na celowaniu w dziób ścierwojada oraz na wyprowadzeniu ciosu przed zwierzęciem i poprzedzeniu go jak najszybciej kolejnym. Zwykle za te informacje wymaga butelki piwa, wiedząc, że skazańcy przybywają do doliny z pustymi kieszeniami. Myśliwy spędza większość czasu na polowaniu ze swoim kompanem Ratfordem, również myśliwym. Drax zarabia również jako nauczyciel. Przekazuje swoje umiejętności myśliwskie za odpowiednią ilość bryłek rudy. Specjalizuje się w skórowaniu ssaków, gadów oraz pozyskiwaniu kłów i pazurów.

Gothic Playable Teaser[]

Zwój GPT.png
Uwaga!
Ta sekcja przedstawia zawartość grywalnego zwiastuna projektu Gothic Remake. Podane poniżej informacje mogą zostać drastycznie zmienione w finalnej wersji gry.

Zostaje wspomniany przez Bloodwyna, który pilnuje bramy. Twierdzi, że zarówno jemu, jak i jemu towarzyszowi Ratfordowi nie można ufać. Mimo to strażnik Starego Obozu ma u nich dług w postaci mięsa zębacza i wilczego kła.

Dalsze losy[]

Jego dalsze losy po upadku magicznej bariery nie są znane. Miał on duże szanse przeżyć ze względu na to, że znajdował się blisko wyjścia z doliny. Być może dołączył do bandytów Dextera. Jeśli tak, to jego rola była nieznaczna lub szybko zginął.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Mroczne Tajemnice[]

Bezimienny proponuje Draxowi, żeby został nowym krawcem Fiska. Szkodnik zgadza się, ale pod warunkiem, że cień będzie mu płacił piwem i winem, bo ma dosyć ryżówki. Mówi też, że Fisk będzie musiał sam przychodzić sobie po spodnie, gdyż szkodnik nie ma zamiaru iść do Starego Obozu.

Przeznaczenie[]

Drax wciąż przebywa ze swoim kompanem Ratfordem. Po upadku bariery obaj myśliwi wybudowali chatę w lesie, jednak orkowie doszczętnie ją spalili. Drax prosi Bezimiennego, by rozejrzał się w zamku za pierścieniem Kruka, który mu się spodobał. Nie chce dołączać do obozu Arto, ale Ratford zdradza Bezimiennemu, że Drax zgodziłby się na przenosiny, gdyby otrzymał od bohatera pierścień błotnego węża. Aby przekonać Draxa, bohater udaje się do chaty Gor na Rana i zabiera stamtąd pierścień. Po przyniesieniu pożądanego przedmiotu Draxowi Bezimienny uzyskuje zgodę obu myśliwych na ich przenosiny, a następnie zaprowadza ich do Aidana lub prosto do Zjednoczonego Obozu.

Gothic Edycja Rozszerzona[]

Jest członkiem obozu bandytów. Zajmuje się rekrutacją i dostarczaniem żywności. Może zaprowadzić Bezimiennego do swojego szefa, jeśli ten zajmie się sprawą bezpieczeństwa obozu. Na miejscu odsyła bohatera do Doyle'a. W czwartym rozdziale Drax nieumyślnie zabija Ratforda podczas bójki, która wynikła po kłótni myśliwych o rudę. Świadkami zbrodni są strażnicy Starego Obozu, którzy oferują Draxowi dużą nagrodę za wskazanie drogi do obozu Quentina oraz wywabienie zeń Bezimiennego, podwajając cenę za wyprowadzenie przywódcy bandytów. Zdrajca przygotowuje rzekomy szturm na Stary Obóz, chcąc sprowokować swoje niedoszłe ofiary, jednak strażnicy nie są w stanie pokonać bandytów wspartych przez ludzi Wilsona. Drax w szaleństwie ucieka do lasu i przebija się sztyletem, uprzednio zostawiając list, w którym informuje o swoich postępkach.

Czas Zapłaty[]

Drax pilnuje drugiego wejścia do obozu rebeliantów. Zleca Rickowi obserwację obozowiska bandytów, a później zabicie jego mieszkańców.

Dolina zombie[]

Podczas epidemii zombie w Górniczej Dolinie Drax został zarażony i zmieniony w żywego trupa. Ratford chce, by bohater zabił Draxa i odzyskał od niego pewien cenny pierścień. Bragus zabija szkodnika kończąc jego męki.

Diccuric[]

Po upadku bariery dołączył do najemników Berengara. W mieście Parthalan zajął się organizowaniem walk na arenie. Na jego ringu gladiatorzy walczą ze zwierzętami, a nagrodami są sprzęt oraz darmowa nauka umiejętności. Drax oferuje pojedynki z następującymi zwierzęcymi przeciwnikami:

W polskiej wersji językowej jego imię zostało zmienione na Rictiovarus.

Cytaty[]

Zobacz tutaj.

Advertisement