FANDOM

Dowody – jedno z głównych zadań dostępnych w Gothic II.

Przebieg zadania Edytuj

Lord Hagen Edytuj

Bezimienny rozmawiając z lordem Hagenem, mówi mu o stacjonującej armii ciemności pod dowództwem smoków. Prosi również by ten mu wydał Oko Innosa. Paladyn jest zaskoczony takimi informacjami i nie może uwierzyć za bardzo w istnienie gadów w Górniczej Dolinie. Mówi do bohatera, że jeśli przyniesie dowód od kapitania Garonda na istnienie smoków, dostanie Oko Innosa. Każe wyruszyć przyszłemu królowi Myrtany do dawnej Kolonii Karnej po potwierdzenie tych informacji.

Górnicza Dolina Edytuj

Bezimienny wyrusza na przełęcz, po dotarciu na nią widzi mnóstwo orków i potworów. Po rozprawieniu się z częścią z nich wyrusza do zamku. Kapitan Garond potwierdza istnienie smoków, ale zanim wyda dowód na istnienie ich, każe Bezimiennemu pomóc im. Paladyn prosi bohatera, by ten sprawdził jak idzie wydobycie rudy w kopalniach. Daje byłemu skazańcowi mapę z zaznaczonymi miejscami i każe wyruszać.

Kopalnie Edytuj

Kopalnia Marcosa Edytuj

Bezimienny wyrusza w pobliże starej kopalni. Spotyka tam znajomego za czasów bariery Grimesa Bohater się pyta ile skrzyń magicznej rudy zdążyli dotąd wydobyć. Górnik mówi, że całą zawartość cennego minerału, zabrał paladyn Marcos w bezpieczne miejsce. Wybraniec bogów udaje się w kierunku chaty Cavalorna. Napotyka małą grupę bandytów. Po uporaniu się z nią, idzie za domek. Tam mężny wojownik informuje bohatera, że potrzebuję wsparcia i będzie bronił skrzyń aż do śmierci. Przyszły król idzie poinformować kapitana o wydobyciu rudy. Paladyn nie jest zadowolony z takich obrotów spraw, ale udzieli Marcosowi małego wsparcia.

Kopalnia Silvestra Edytuj

List do Lorda Hagena (G2)

Dowód dla Lorda Hagena

Były skazaniec wyrusza w kierunku kopalni Silvestra. Niestety kopalnia została zaatakowana przez pełzacze i większość załogi zginęła. Bohater przeszukując ciało paladyna dowiaduje się, że skrzynie z rudą, zostały przeniesione w bezpieczne miejsce. Bezimienny wychodząc z wąwozu, idąc prosto następnie skręcając w prawo znajduję ciała martwych paladynów. Idąc w kierunku martwych żołnierzy napotyka na swojego dawnego przyjaciela Diega. Kolega z Kolonii Karnej wszystko wyjaśnia, co się stało. Mówi, żeby powiedział Garondowi, że jego ruda jest bezpieczna.

Kopalnia Fajetha Edytuj

Niedaleko od kopalni Silvestra znajduję się trzecia kopalnia Fajetha. Paladyn mówi, że powie o postępach w wydobyciu rudy dopiero w wtedy gdy pomoże pozbyć się zębaczy. Bohater przyjmuje propozycje. Wybraniec bogów rozmawia ze strażnikiem Bilgotem, strażnik się zgodzi pomóc dopiero jeśli przyszły król pomoże dostać się na przełęcz. Bezimienny zgadza się, Bilgot mówi że przywódca stada znajduję się blisko starej wieży strażniczej. Po zabiciu zębaczy, Fajeth mówi o postępach w wydobyciu.

Garond i Hagen Edytuj

Bezimienny wyrusza do zamku, informuje kapitana Garonda o wydobytych skrzyniach. Paladyn jest bardzo
List polecający dla Pyrokara (Gothic II) (by ProOski)

List do arcymaga Pyrokara od lorda Hagena w sprawie Oka Innosa

zaniepokojony tak niskim wydobyciem rudy. Mówi bohaterowi by ten niezwłocznie zaniósł list do Lorda Hagena i żeby ten przysłał posiłki. Przyszły król wyrusza do Khorinis, po dotarciu przekazuje list od kapitana z Górniczej Doliny. Hagen jest bardzo przerażony sytuacją w dawnej Kolonii Karnej, mówi Bezimiennemu by ten zaniósł list do Pyrokara, a dostanie Oko Innosa

Ciekawostki Edytuj

  • Jeśli używając kodów gracz zdobędzie list dla Lorda Hagena przed śmiercią Lothara i pokaże mu go, paladyn uwierzy w istnienie smoków i przeprosi bohatera.
  • Jeżeli w dodatku Noc Kruka bohater dostanie się do Lorda Hagena nie posiadając żadnej gildii, to ten nie będzie chciał mu dać klucza otwierającego przełęcz.