Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Dexter – postać występująca w Gothic oraz Gothic II. Jest on cieniem, a później przywódcą grupy bandytów.

Gothic[]

Mieszka w chacie znajdującej się na targowisku w Starym Obozie. Jest jednym z wpływowych cieni, który może pomóc Bezimiennemu w dołączeniu do obozu. W zamian za swoje poparcie oczekuje, aby bohater zdobył dla niego recepturę należącą do Cor Kaloma, dzięki której będzie mógł produkować mikstury lecznicze. Wykorzystuje nowych skazańców do własnych celów, jak słusznie zauważa Diego. Może sprzedać bohaterowi parę drobiazgów, między innymi skręty bagiennego ziela, czy magiczne wywary.

Zlecane zadania[]

Towary[]

Rozdział I
Przedmiot Ilość Cena
Strzała 15 1
Mapa kolonii 1 50
Wytrych 20 10
Bryłka rudy 200 1
Zielony nowicjusz 23 8
Mrok północy 15 15
Zew nocy 8 20
Esencja uzdrawiająca 10 25
Wyciąg uzdrawiający 5 35
Esencja magicznej energii 8 25

Gothic II[]

Podczas ucieczki z Górniczej Doliny zostaje złapany przez paladynów, a następnie uratowany przez Poszukiwacza, który daje mu zadanie przyniesienia głowy Bezimiennego. Po tych wydarzeniach zamieszkuje w wieży koło farmy Onara, wysyłając listy gończe za bohaterem. Pozwala Bezimiennemu odejść bez szwanku ze względu na zniszczenie magicznej bariery, jednakże ostrzega, że przy następnym spotkaniu zabije go bez wahania.

Gothic II: Noc Kruka[]

Po upadku magicznej bariery nad Górniczą Doliną zostaje łącznikiem Kruka pomiędzy Jarkendarem a Khorinis i dowódcą oddziału bandytów mających łapać ludzi i wysyłać ich do kopalni złota w Jarkendarze. Dba o zaopatrzenie broni dla swoich ludzi. Na rozkaz Kruka wydaje list gończy za Bezimiennym, chociaż sam nie ma nic do bohatera. Mieszka w obozie wraz z bandytami, obok farmy Onara. Żeby Bezimienny mógł dostać się do obozu Dextera, musi znać jego imię. Może je zdradzić kilka osób: bandyta koło wieży Xardasa, Cord i Skip. Po krótkiej rozmowie informuje bohatera, że czeka go śmierć, jednak ze względu na zniszczenie magicznej bariery proponuje mu ucieczkę. Jeśli dowie się o tym, że Greg go poszukuje, zignoruje tę wiadomość. Ginie z ręki kapitana Grega i Bezimiennego lub w wyniku upadku z wieży. Ma przy sobie list z rozkazami od Kruka, który wyraża w nim powątpiewanie w kompetencje bandyty.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Artykuł niekanoniczny

The Dark Saga[]

Zostaje wspomniany podczas rozmowy ze szkieletem na cmentarzu. Ożywieniec twierdzi, że Dexter został poddany pośmiertnym torturom za wszelkie złe uczynki, których dopuścił się za życia.

Requiem[]

W modyfikacji nosi strój cienia z Gothic.

Dexter w Returning 2.0

Advertisement