FANDOM

Dexter – postać występująca w Gothic, Gothic II i Gothic II: Noc Kruka. Jest on cieniem, a później bandytą Kruka.

Gothic Edytuj

Jest jednym z wpływowych cieni w Starym Obozie. Może pomóc Bezimiennemu dostać się do obozu, w zamian chce recepturę Cor Kaloma na miksturę leczniczą. Wykorzystuje nowych więźniów do własnych celów, jak słusznie zauważa Diego. Może sprzedać parę drobiazgów, między innymi bagienne ziele, czy mikstury lecznicze.

Zlecane zadania Edytuj

Gothic II Edytuj

Podczas ucieczki z Górniczej Doliny zostaje złapany przez paladynów, a następnie uratowany przez Poszukiwacza, który daje mu zadanie przyniesienia głowy Bezimiennego. Po tych wydarzeniach zamieszkuje w wieży koło farmy Onara, wysyłając listy gończe za bohaterem. Pozwala Bezimiennemu odejść bez szwanku ze względu na zniszczenie magicznej bariery, jednakże ostrzega, że przy następnym spotkaniu zabije go bez wahania.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Po upadku magicznej bariery nad Górniczą Doliną zostaje łącznikiem Kruka pomiędzy Jarkendarem a Khorinis i dowódcą oddziału bandytów mających łapać ludzi i wysyłać ich do kopalni złota w Jarkendarze. Dba o zaopatrzenie broni dla swoich ludzi. Na rozkaz Kruka wydaje list gończy za Bezimiennym, chociaż sam nie ma nic do bohatera. Mieszka w obozie wraz z bandytami, obok farmy Onara. Żeby Bezimienny mógł dostać się do obozu Dextera, musi znać jego imię. Może je zdradzić kilka osób: bandyta koło wieży Xardasa, Cord i Skip. Po krótkiej rozmowie informuje bohatera, że czeka go śmierć, jednak ze względu na zniszczenie magicznej bariery proponuje mu ucieczkę. Jeśli dowie się o tym, że Greg go poszukuje, ten zignoruje tą wiadomość. Jednak zginie z ręki kapitana Grega i Bezimiennego lub w wyniku upadku z wieży. Kruk wątpi w jego kompetencje.

Zadania zlecane przez Dextera Edytuj

Modyfikacje Edytuj

The Dark Saga Edytuj

Zostaje wspomniany podczas rozmowy ze szkieletem na cmentarzu. Ożywieniec twierdzi, że Dexter został poddany pośmiertnym torturom za wszelkie złe uczynki, których dopuścił się za życia.

Ciekawostki Edytuj