Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
Do poprawy i zalążek ico.png
Artykuł do poprawy
Ta strona wymaga poprawy! Możesz pomóc Gothicpedii edytując ją!
Powód: info z pierwszej części do przeniesienia do artykułu Demon ognia (lub Pomniejszy demon), bo tylko pod tymi nazwami tam występują; do rozdzielenia GII i NK

Demon – bestia występująca w każdej części serii Gothic. Jest to stworzenie mrocznego boga Beliara.

Gothic[]

W Gothic demony występują często pod nazwą Demon Ognia. Strzegą głównie posiadłości swych demonicznych przełożonych, tudzież potężnych magów, takich jak Xardas oraz miejsc szczególnie związanych z Beliarem. Występują także pomniejsze odmiany. Przypominają latające maszkary, atakują potężnymi pazurami.

Gothic II[]

W Gothic II niewiele różnią się od tych z pierwszej części. Bezimienny może je spotkać w podziemiach klasztoru magów ognia na wyspie Khorinis, starej wieży Xardasa w Górniczej Dolinie oraz wieży Xardasa nieopodal miasta Khorinis. Bezimienny może z nich wyciągnąć serce demona, gdy posiada odpowiednią umiejętność myśliwską. Demony posiadają także ekstrakty lecznicze, ekstrakty many oraz inne mikstury.

Gothic II: Noc Kruka[]

W Nocy Kruka pojawia się tylko jeden, dodatkowy demon. Można go spotkać od V rozdziału w Jarkendarze, w jaskini na plaży gdzie Greg zakopał kompas Garetha.

Gothic 3[]

W Gothic 3 demony także potrafią latać oraz po mistrzowsku posługują się bronią białą. Są uzbrojone w miecz demona, którym zadają duże obrażenia, które ciężko kontratakować.

Na kontynencie występują tylko trzy okazy, jeden znajduje się w Gocie, drugi pojawia się w po przeczytaniu zapisków Akaschy w klasztorze, a trzeci, o imieniu Bak Arash, (przyzwany przez orka-nekromantę) w kamiennym kręgu niedaleko grobowca Nordmarczyka Bereka.

Po ich zabiciu bohater otrzymuje 500 punktów doświadczenia. Z ich ciał można pozyskać róg demona oraz 2 mikstury lecznicze. Bohater może także przywołać demona za pomocą czaru Przywołanie demona.

Miecz demona

Gothic 3: Zmierzch Bogów[]

W Gothic 3: Zmierzch Bogów walczą tak samo, jak w Gothic 3. Wiele osobników występuje przy murze oddzielającym Nordmar od Myrtany.

ArcaniA[]

Są rzadko spotykane, występują w świątyni Bogini. Różnią się wyglądem od demonów z poprzednich części. Potrafią walczyć zarówno wręcz jak i posługiwać się magią.

Koncept demonów z Arcanii

Unikatowe[]

Taktyka[]

Zwinność, gruba skóra i potężne pazury to główne atuty tych bestii. Jednak walka z nimi nie należy do najtrudniejszych w grze. Największym problemem dla bohatera będzie zdobycie na tyle potężnej broni lub magii, by móc zadać im rany. Bardzo pomocne są czary typu świętej strzały, które służą specjalnie do walki z tymi potworami.

Ciekawostki[]

  • Mimo iż demony potrafią ziać ogniem, to nigdy nie używają tej zdolności w walce. Wyjątkiem jest książę demonów, który występuje w ArcaniA i ArcaniA: Upadek Setarrif.
  • W dwóch pierwszych częściach sagi rozmiar kolizji modelu demona jest o wiele większy, niż ten widoczny. Powoduje to wiele błędów, w tym uderzanie ich z dużego zasięgu w walce wręcz i niemożność przechodzenia przez przejścia, w których teoretycznie powinny się mieścić.
  • Niektóre demony potrafią porozumiewać się z ludźmi za pomocą telepatii.
  • W ArcaniA: Upadek Setarrif występują tylko dwa demony. Spotkać je można w Świątyni Adanosa, gdzie przebywa Selena.
Advertisement