FANDOM

Dagoth – postać występująca w modyfikacji Returning. Jest to przywódca Opiekunów Ciemności.

Returning Edytuj

Objawienie Opiekuna Edytuj

Po raz pierwszy Bezimienny spotyka Dagotha w wieży Xardasa na samym początku gry. Opiekun składa mu propozycję dołączenia do nich. Bohater przyjmuje propozycję, po czym Dagoth znika.

Przed grotą magów Edytuj

Po raz kolejny pojawia się niedaleko siedziby czarnego trolla, przed grotą z pustą runą. Tam opowiada przyszłemu królowi Myrtany historię powstania świata, pokonania tak zwanego Wielkiego Chaosu, narodzin czterech bogów i śmierci jednego z nich, Stonnosa. Uświadamia również wybrańcowi bogów, że żaden śmiertelnik nie może stać się Opiekunem, gdyż są oni ponadludzkimi istotami, razem równymi bogom. Oferuje jednak dołączenie do ich wyznawców, Asgardów, przedtem jednak bohater musi przejść inicjację wykonując zadania wszystkich dziewięciu Opiekunów, po czym konieczne będzie przejście Testu Wiary. Dagoth jako pierwszy zleca Bezimiennemu zadanie polegające na zdobyciu i przyniesieniu Opiekunowi serca prastarego demona - Luciana. Przyszły król zabija demona z pomocą Terinaksa i przynosi Dagothowi serce. Wówczas ten teleportuje się do swojego klasztoru.

Po przejściu prób Edytuj

Po przejściu Testu przez bohatera, nie ma mu wiele do powiedzenia, chyba, że wybierze on ścieżkę żywiołu Ciemności. Wówczas Stonnos skieruje wybrańca bogów do Dagotha, od którego ma on pobierać nauki. Jeśli Bezimienny jest magiem, Opiekun Ciemności nauczy go kręgów magii, zwiększania energii magicznej, tworzenia run oraz wręczy mu runę przyzwania demona Legionu i szatę adepta żywiołów. W przeciwnym wypadku poradzi mu pobierać od Terinaksa nauki w zakresie walki bronią białą. Jeśli bohater uczy się od Opiekuna, w piątym rozdziale otrzyma od niego szatę Ciemności.

Prawdziwe zamiary Edytuj

Po śmierci Smoka Ożywieńca, Dagoth pojawia się w Dworze Irdorath wraz z czterema demonami Lenga. Tam opowiada Bezimiennemu o planie Opiekunów dotyczącym zniszczenia świata i bogów w celu ostatecznego zakończenia ich wojny. Mówi także, że orkowie podlegają woli Opiekunów, którzy chcą użyć ich do pozbycia się ludzkich wyznawców bogów. Bohater nie jest im dłużej potrzebny, toteż Dagoth nasyła na niego swoje demony i ucieka z Dworu. Wkrótce potem Dagoth wraz z pozostałymi odchodzi do Pałacu Vakhana.

Dalsze losy Edytuj

W salach Vakhana wraz z Opiekunami planował powrót oraz ostateczne zniszczenie bogów. Możliwe, że zrezygnowali z tych zamiarów po wypędzeniu bogów ze świata.