Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Dźwignia – obiekt występujący w Gothic, Gothic II, ArcaniA, ArcaniA: Upadek Setarrif oraz Gothic Playable Teaser.

Gothic[]

Znajduje się w wielu miejscach, między innymi w mieście orków, gdzie służy do otwarcia bramy Świątyni Śniącego przy pomocy jego figurki.

Gothic II[]

Dźwignie w domach bogatych obywateli w górnym mieście służą do odsłaniania tajnych pomieszczeń. Jedna dźwignia znajduje się na zamku w Górniczej Dolinie; jej pociągnięcie skutkuje otwarciem bramy i atakiem orków.

Gothic II: Noc Kruka[]

Kilkanaście dźwigni znajduje się w świątyni Adanosa, wewnątrz komnaty z wysuwanymi z podłogi kolcami, w której przebywa Rademes; wszystkie one uruchamiają pułapkę i otwierają wrota do dalszej części świątyni, lecz tylko jedna z nich pozwala zrobić to w bezpieczny sposób.

ArcaniA[]

Służy do otwierania drzwi i tajnych przejść. Znajduje się np. w zamku Srebrowód lub w klasztorze na Klifie.

ArcaniA: Upadek Setarrif[]

Zastosowanie dźwigni nie zmieniło się względem podstawowej wersji gry. Dźwignię znaleźć można np. w grobowcu setarrifskich królów.

Gothic Playable Teaser[]

Zwój GPT.png
Uwaga!
Ta sekcja przedstawia zawartość grywalnego zwiastuna projektu Gothic Remake. Podane poniżej informacje mogą zostać drastycznie zmienione w finalnej wersji gry.

W grze można znaleźć łącznie 3 dźwignie. Służą one do sterowania windą przy wieży strażniczej. Dźwignie na górze i na dole szybu służą do przywoływania windy, a mechanizm w środku maszynerii służy do jeżdżenia windą w górę i w dół. Nie posiadają żadnego innego zastosowania.

Advertisement