FANDOM

Długi miecz – miecz występujący w każdej części serii Gothic. Jest to broń jednoręczna średniej jakości.

Gothic Edytuj

Jest to prosto wykonany miecz z długą głownią, krótkim jelcem w kształcie krzyża, trzonkiem okrytym czarnym materiałem oraz okrągłą, metalową głowicą. Wygląda na lekko przerdzewiały, na jego zbroczu wyryte są napisy.

Bezimienny może go kupić w III rozdziale od Fiska lub strażnika Skipa w Starym Obozie. Nikt nie używa tej broni. Potrzebuje 17 punktów siły by móc go unieść i zadaje 40 punktów obrażeń.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

W drugiej części bohater może go kupić u Sary, Canthara, Hodgesa. W dodatku można go także zakupić u Scatty'ego, Martina oraz Huna. Jeden egzemplarz znajduje się również koło magicznego golema. Wygląd miecza zmienił się – nie jest już zardzewiały, a jelec jest zakończony kołami i fantazyjnie zakręcony. W dodatku Noc Kruka zmieniają się parametry broni.

Gothic 3 Edytuj

Miecz przypomina z wyglądu wersję z Gothic, ale nie jest zardzewiały. Jego kolorystyka lekko się zmieniła. Trzon jest czerwony, a głowica oraz jelec są koloru srebrnego bez żadnych ozdobników. Ostrze jest proste z przeplatającymi się wzorami na sobie.

Noszą go głównie myśliwi. Zużytą wersję posiada np. Seruk. Kilka par można również znaleźć na murach w Faring. Długi miecz można także kupić od handlarzy oferujących bronie lub samodzielnie wykuć na kowadle, o ile bohater posiada odpowiedni przepis.

Zadaje 75 punktów obrażeń. Do jego używania wymagane jest 150 punktów siły oraz zdolność Walka mieczem, która jest dostępna od początku rozgrywki. Można go sprzedać za 750 sztuk złota lub kupić drożej za 2500 sztuk złota.

Przepis na długi miecz

Przepis na długi miecz

ArcaniA Edytuj

Jeden egzemplarz znajduje się w skrzyni na górnym piętrze cytadeli w Stewark. Nie wyróżnia się wyglądem, ma jedynie jelec skierowany ku górze.

ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

Długi miecz posiada przywódczyni Burzowych Kruków, Lana Krwawy Szpon. Zadaje on więcej obrażeń i lśni od otaczających go płomieni, dzięki którym podpala przeciwnika na cztery sekundy.

Gothic Playable Teaser Edytuj

Ta sekcja przedstawia zawartość wczesnej wersji gry Gothic Playable Teaser, która w każdej chwili może ulec drastycznym zmianom.

W grywalnym demie remake'u pierwszej części Gothica miecz ów posiada długie ostrze i prosty jelec. Bezimienny może znaleźć go na stole w kryjówce Caydena, Sarusa i Beriga. Jest to najlepszy miecz w grze. Wchodząc w jego posiadanie, można ukończyć zadanie Porządny miecz zlecane przez Diega.

Mieczem tym władają niektóre postaci, np. Cayden lub Orry. Wartość długiego miecza to 40 bryłek rudy, lecz w grze nie ma systemu handlu.

Ciekawostki Edytuj

  • Miecz z Gothic II pojawia się w jedynce jako miecz strachu;
  • Miecz z Gothic nie posiada swojego identycznego odpowiednika w Gothic II, jednak można dostrzec podobieństwo do kiepskiego długiego miecza. Sam miecz z jedynki jest bardziej podobny do niewykończonego miecza, z jedynie dłuższą klingą i krótszym jelcem.