Gothicpedia
Advertisement

Czerwona kamienna tablica – jedna z pięciu kamiennych tablic, będących kluczem do Świątyni Adanosa w Jarkendarze.

Gothic II: Noc Kruka[]

Są to kamienne tablice znalezione przez bandytów Kruka w Fortecy Wojowników. Jak sama nazwa wskazuje, ich zabarwienie ma kolor czerwony. Jest jednym z kluczy do otworzenia Świątyni Adanosa, na których zapisano wskazówki, co do przejścia pułapek. Kiedy bandyci założyli obóz na bagnie, używano ich jako przepustek do kopalni złota. Bohater znajduje pięć egzemplarzy tych tablic po zabiciu Estebana, przeszukując jego zwłoki. Jedną zanosi Saturasowi, a trzy przekazuje trzem osobom, które mają udać się do kopalni na zlecenie Thorusa. Szóstą tablicę można znaleźć przy ciele Kruka.

Tablica zawiera wskazówkę odnośnie właściwej kombinacji przycisków w pierwszej komnacie:

My, trzej pozostali przywódcy Rady Pięciu, założyliśmy pułapki w świątyni i zapieczętowaliśmy jej wejście. Oby miecz na zawsze już pozostał w mroku.
Tekst zapisany na tabliczce

Ciekawostki[]

  • Bezimienny może zdobyć aż sześć czerwonych kamiennych tablic, podczas kiedy innych jedynie po dwie sztuki. Wyjątkiem są te koloru zielonego, których jest trzy.
  • Polskie tłumaczenie tekstu na tablicy zaciera sens wskazówki co do kombinacji przełączników: w oryginale tekst brzmi "oby miecz nigdy już nie ujrzał światła dziennego", co wskazuje, że trzecim przyciskiem ma być słońce.
Advertisement