FANDOM

Czarny wilk – bestia występująca w Gothic II, Gothic II: Noc Kruka oraz ArcaniA. Od pospolitego wilka różni się czarno-brązowym kolorem futra, a w Gothic II I Gothic II: Noc Kruka także lepszymi statystykami.

Gothic II Edytuj

W drugiej części występuje tylko jeden osobnik. Pojawia się, gdy Bezimienny jako nowicjusz przyjmie zadanie Problemy Isgarotha od paladyna Sergio, które polega na zabiciu bestii. Czarnego wilka spotyka się między gospodą Orlana a kaplicą, w której modli się Isgaroth.

ArcaniA Edytuj

Czarne wilki żyją też na wyspie Argaan. Nie są to jednak unikalne, pojedyncze osobniki, lecz spora populacja. Bezimienny spotyka je tylko w Krwawej Dolinie oraz na południe od zamku Srebrowód. Trofea z nich nie różnią się niczym od tych, jakie bohater pozyskuje ze zwykłych wilków. Kilka z nich Bezimienny musi zabić, aby Khilian odważył się wyjść z jaskini.

Ciekawostki Edytuj

  • Khilian uważa czarne wilki mieszkające w opuszczonym obozie drwali za demony.
  • Na wyspie Argaan występują tylko czarne wilki.
  • W modyfikacji Returning do Gothic II: Noc Kruka są one często spotykane od aktu trzeciego.
  • W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki występują one w każdym rozdziale gry.