Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Czarny troll – odmiana trolla, występująca w Gothic II, Gothic 3 oraz Gothic 3: Zmierzch Bogów.

Gothic II[]

Jest bardzo wysoki, przypomina nieco przerośniętego goryla, ma wielkie oczy, charakterystyczne uszy, łapy oraz stopy, a jego skóra jest bardzo cenna wśród handlarzy trofeami. Wbrew nazwie, jego sierść jest bardziej szara niż czarna. Styl walki tych trolli praktycznie nie różni się niczym od zwykłych przedstawicieli tego gatunku. Jego uderzenie potrafi odrzucić pechowego podróżnika na kilka metrów do tyłu, nierzadko od razu go zabijając.

Na wyspie Khorinis znajduje się tylko jeden czarny troll. Myśliwy Grimbald chciałby go zabić, ale bardzo się go obawia. Gratuluje jednak Bezimiennemu pokonania go. Skórę tej bestii bohater może sprzedać Bosperowi za trzysta pięćdziesiąt sztuk złota lub oddać Raoulowi za pięćset złotych monet i mikstury lecznicze. W jego legowisku można znaleźć katowski topór i kilka drobiazgów, a w dodatku do gry znajduje się tam także kamienna tabliczka. Na glebie użyźnionej nawozem z odchodów czarnego trolla może wyrosnąć bardzo rzadka roślina – słoneczny aloes.

Gothic 3[]

Na kontynencie występuje ich dużo więcej niż na wyspie, choć wciąż ich status można uznać za rzadki. Można je znaleźć na polanach i w lasach Nordmaru. Łącznie na mapie żyje 6 osobników. W odróżnieniu od zwykłych trolli mają czarną skórę i futro z czerwonym przebarwieniem na grzbiecie oraz duże, zakrzywione rogi po bokach czaszki. Podobnie jak zwykłe trolle atakują przy pomocy swoich łap, mogą też zarazić bohatera chorobą. Bestie nie są związane z żadnym zadaniem.

Po zabiciu czarnego trolla Bezimienny otrzymuje 500 punktów doświadczenia (700 z alternatywnym balansem). Z ciała bestii można pozyskać skórę oraz 2 rogi, lecz są do tego wymagane zdolności Pozyskiwanie skór oraz Zęby, szpony i rogi.

Mapa[]

Mapa występowania czarnego trolla

Gothic 3: Zmierzch Bogów[]

Można spotkać tylko jednego osobnika w jaskini, nieopodal ruin wieży niedaleko Montery. Pilnuje skrzyni Galina.

Za jego zabicie Bezimienny otrzumuje 700 punktów doświadczenia zamiast 500, a z jego ciała nie można już pozyskać rogów czarnego trolla. W pozostałych kwestiach czarny troll pozostał niezmieniony względem podstawowej wersji gry.

Ciekawostki[]

  • W Gothic II legowisko trolla jest zaznaczone na mapie. Prawdopodobnie jest to ostrzeżenie dla podróżnych, aby trzymali się z daleka od tego niebezpieczeństwa.
  • Jeżeli w Gothic II bohater będzie się skradać obok niego, potwór nie zauważy jego obecności dopóki ten czegoś nie podniesie.
  • Jego model był zaplanowany do anulowanego dodatku do pierwszej części gry. Różnił się on jednak od obecnej wersji teksturą. Miał być demoniczną wersją trolla.
  • W Gothic 3 jest to bestia o największej energii życiowej.
  • W modyfikacji Content Mod zostaje przywrócony owym stworom model i tekstura z drugiej części gry. Mają tylko bardziej czarne, wyraziste futro.
Advertisement