Gothicpedia
Advertisement

Czarny mag – postać występująca w Gothic 3: Zmierzch Bogów. Jest to wysoki rangą czarny mag o nieznanym imieniu, który przybył na polecenie Thorusa do Trelis.

Gothic 3: Zmierzch Bogów[]

Pochodzi z pustyni Varant, a do Trelis przybył na polecenie Thorusa. Mieszka w dawnej pracowni Avogadro, lecz nocami przesiaduje w małej jaskini nieopodal, ponieważ nienawidzi hałasu. Thorus wynajął go, by pomógł mu znaleźć sposób na objęcie władzy nad Myrtaną. Pierwszym pomysłem maga było wykorzystanie kości Smoka Ożywieńca z dworu Irdorath oraz wyssanie z nich energii i przekazanie jej Thorusowi. Gdy jednak wysłani przez niego asasyni utknęli w Faring, mag próbował od uprowadzonego Miltena dowiedzieć się, jak splugawić moc Oka Innosa, by móc je wykorzystać do przywołania bestii, która miała pomóc Thorusowi zdobyć władzę w Myrtanie.

Clovis, szpieg Inoga, znalazł informatorów w mieście, którzy przekazują bohaterowi informacje o Czarnym Magu. Bezimienny twierdzi, że trzeba ukrócić jego działania i wspólnie z Inogiem postanawiają go zabić. Bohater udaje się nocą do jego jaskini i stacza z nim walkę, w której Czarny Mag ginie.

Jaskinia Czarnego Maga

Ciekawostki[]

  • Jest jednym z trzech czarnych magów, których imię nie jest Bezimiennemu znane, drugim jest czarny mag z dworu Irdorath, a trzecim strażnik skarbca w Bakareshu.
  • W grze istnieje błąd, przez który Czarny Mag nie udaje się do swojej jaskini nocą. Zostaje wtedy w Trelis i czyta książkę na pulpicie. Aby wykonać zadanie trzeba mu przeszkodzić np. wyciągając broń. Wtedy mag ruszy do celu.
Advertisement