FANDOM

Corristoarcymag ognia występujący w Gothic. Był jednym z dwunastu magów tworzących magiczną barierę.

Charakter i osobowość Edytuj

Corristo jest dumnym człowiekiem. Uważa, że przez wzgląd na bycie magiem ognia jest więcej wart niż inni mieszkańcy Starego obozu, których traktuje z wyższością i pogardą. Jest jednak również rozsądnym człowiekiem i nawet w ciężkich chwilach nie daje zapanować nad sobą emocjom, starając się znaleźć rozsądne rozwiązanie. Corristo potrafi być jednak również dość krótkowzroczny, nie doceniając możliwości innych, co ostatecznie doprowadza do jego zguby, gdy przeciwstawia się Gomezowi.

Przed akcją gry Edytuj

Niewiele wiadomo na temat jego życia przed powstaniem magicznej bariery. Mógł być wcześniej arcymistrzem w radzie ognia u boku Xardasa i Pyrokara. Prawdopodobnie był wyróżniającym się magiem lub członkiem rady, gdyż został wyznaczony do tworzenia Bariery. Po wydarzeniach znanych z intro pierwszej części wraz z pozostałymi magami ognia postanowił osiedlić się w Starym Obozie, po zawarciu paktu z najważniejszym z magnatów – Gomezem. Niedługo potem został mianowany arcymistrzem Kręgu Ognia w kolonii karnej w wyniku opuszczenia zakonu przez Xardasa.

Gothic: Der Comic Edytuj

W Gothic: Der Comic można dowiedzieć się, że Corristo jest wyjątkowo dumny ze swej przynależności do zakonu magów ognia. Uważa, że Stary Obóz nie poradziłby sobie bez nich i nazywa mieszkańców obozu niegodnymi robakami.

Corristo

Corristo w Gothic: Der Comic

Gothic Edytuj

Po wykonaniu zadania, powierzonego przez Pyrokara, z dostarczeniem listu, Bezimienny przekonuje się o szczodrości maga. Dowiaduje się również o możliwości dołączenia do Kręgu magów ognia, jednak informacje te zostają przekazane przez Miltena – osoba spoza kręgu nie może wejść do kaplicy, w której znajduje się Corristo. Po raz pierwszy bohater może go spotkać w drugim rozdziale, gdy po dołączeniu do Starego Obozu zdecyduje się obrać ścieżkę magii. Zadaje on mu szereg pytań, po których może stać się członkiem kręgu magów ognia. Ginie z rąk strażników Gomeza, gdy razem z innymi magami sprzeciwił się atakowi na Wolną Kopalnię.

Modyfikacje Edytuj

Złote Wrota Edytuj

W tej modyfikacji Innos skazał go na katorgę u Beliara, a ten wysłał go do Jarkendaru, aby przewodził pladze. Bezimienny spotyka go w domu strażników umarłych. Ten prosi go o pomoc w wyzwoleniu się klątwy. Bohater idzie więc do wodza orków Vareka. Przywódca stwierdza, iż Bezimienny powinien udać się z tym do szamanów. Z rozmowy dowiaduje się, że Corristo musi być bardzo blisko świętego ognia orków. Bohater wspomina o tym owemu magowi, po czy się z nim teleportuje do obozu orków. Następnego dnia Corristo stwierdza, że uwolnił się od klątwy, a dodatkowo Innos dał mu nowe życie. Po tych wydarzeniach mag zostaje w obozie, próbując naprawić to, co dokonał.

Przeznaczenie Edytuj

Corristo i cała reszta magów ognia zamordowanych w pierwszej części występują w modyfikacji jako duchy. Nawiedzają górne piętro domu magów. Kristofer bardzo się ich boi. Corristo żałuje, że za czasów bariery nie wyniósł się ze Starego obozu tak jak Xardas. Aby ich duchy odeszły w spokoju Arto i Blizna muszą żałować tego, że zabili magów. Wszystkiego na temat magii nauczył go Xardas. Corristo podziwiał go, a list który Pyrokar wręczył Bezimiennemu w pierwszej części był adresowany właśnie do Xardasa. Pyrokar dowiedział się tego od Miltena po upadku bariery.

Returning Edytuj

W modyfikacji Returning występuje jako duch.

Gothic Edycja rozszerzona Edytuj

W modyfikacji Gothic Edycja rozszerzona zostaje uratowany przed śmiercią przez Śniącego, po czym podstępem wykorzystuje bohatera do zdobycia kryształu z opuszczonej kopalni. Wewnątrz świątyni Śniącego dochodzi do jego ostatecznej walki z Bezimiennym, którą ten drugi wygrywa i zabija zdradliwego maga.

Czas Zapłaty Edytuj

Zabija Gomeza w modyfikacji Czas Zapłaty.

Cytaty Edytuj

Zobacz tutaj.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic II można przeczytać zapiski z pamiętnika Corristo, znajdujące się na jednym z pulpitów w domu magów ognia w Starym Obozie. Dotyczą one zawalenia się Starej Kopalni i szału, w jaki wpadł Gomez. Prawdopodobnie został zamordowany podczas pisania ich, ponieważ ostatni wpis urywa się w pół zdania.
  • Gothic II: Noc Kruka, będąc magiem ognia i po wykonaniu zadania Paczka pełna wytrychów, Fisk wręczy w nagrodę kamień runiczny. Powie wtedy bohaterowi, że otrzymał go właśnie od Corristo.