FANDOM

Cornelius – postać występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest sekretarzem gubernatora Lariusa, mieszka w Khorinis.

Gothic II Edytuj

Przebywa w górnym mieście, zajmuje się czytaniem ksiąg, wieczorami razem z Lariusem siedzą przy kominku. W trzecim rozdziale jest świadkiem morderstwa paladyna Lothara – przekupiony przez Poszukiwaczy oskarża o to kowala Benneta. W czasie rozmowy z Bezimiennym gubi się w trakcie wyjaśnień. Obawiając się kary za zdradę, nie wyjawi on prawdziwych morderców paladyna. Bohater musi więc zdobyć jego dziennik.

Bezimienny może tego dokonać na cztery sposoby:

  1. Zastraszyć go:
  2. Przekupić za 2000 sztuk złota.
  3. Pobić i zabrać mu dziennik.
  4. Ukraść (wymagane minimum 60 punktów zręczności).

Po przeczytaniu dziennika bohater zdaje relację lordowi Hagenowi a Bennet zostaje uniewinniony. Cornelius po ucieczce z Khorinis ukrywa się w jaskini opodal wieży Xardasa.

Modyfikacje Edytuj

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Cornelius ukrywa się w dawnej jaskini Brago. Przy pierwszym spotkaniu oznajmia Velayi, że to on stoi za aresztowaniem Benneta. Podczas gróźb ze strony wojowniczki Cornelius proponuje kilkanaście tysięcy sztuk złota łapówki. Pieniądze ukryte w skrzyni w porcie są jednak z posiadaniu złodzieja, który rozsypał złoto po całym basenie portowym. Cornelius dowiedziawszy się o sytuacji jego złota jest wściekły i rzuca się na bohaterkę. Nie chce też odkupić swojego dziennika, który wojowniczka znalazła w skrzyni w koszarach.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Cornelius został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony. Mógł też zostać zabity przez Bezimiennego.

Ciekawostki Edytuj

  • Bezimienny może go zabić bez reperkusji – na hasło Oszczędzę ci kłopotu. Cornelius nie żyje. lord Hagen będzie zadowolony.
  • Jeżeli bohater odbierze jego dziennik siłą i zda raport Hagenowi o niewinności Benneta, każe on aresztować Corneliusa, lecz nie wyląduje on wcale w więzieniu.
  • W Gothic 3: Zmierzch Bogów również występuje postać o imieniu Cornelius, który jest alchemikiem.
  • Jeśli Bezimienny zabierze Corneliusowi dziennik przed aresztowaniem Benneta treść nadal będzie zawierała dowód na niewinność kowala najemników.
  • Do drugiego rozdziału jest nieśmiertelny.