Gothicpedia
Advertisement
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy postaci występującej w Gothic II. Zobacz też: Cornelius (Gothic 3: Zmierzch Bogów).

Cornelius – postać występująca w Gothic II. Jest sekretarzem gubernatora Lariusa, mieszka w Khorinis.

Gothic II[]

Przebywa w górnym mieście, zajmuje się czytaniem ksiąg, wieczorami razem z Lariusem siedzą przy kominku. W trzecim rozdziale jest świadkiem morderstwa paladyna Lothara – przekupiony przez Poszukiwaczy oskarża o to kowala Benneta. W czasie rozmowy z Bezimiennym gubi się w trakcie wyjaśnień. Obawiając się kary za zdradę, nie wyjawi on prawdziwych morderców paladyna. Bohater musi więc zdobyć jego dziennik.

Bezimienny może tego dokonać na cztery sposoby:

  1. Zastraszyć go:
  2. Przekupić za 2000 sztuk złota.
  3. Pobić i zabrać mu dziennik.
  4. Ukraść (wymagane minimum 60 punktów zręczności).

Po przeczytaniu dziennika bohater zdaje relację lordowi Hagenowi a Bennet zostaje uniewinniony. Cornelius po ucieczce z Khorinis ukrywa się w jaskini opodal wieży Xardasa.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki[]

Cornelius ukrywa się w dawnej jaskini Brago. Przy pierwszym spotkaniu oznajmia Velayi, że to on stoi za aresztowaniem Benneta. Podczas gróźb ze strony wojowniczki Cornelius proponuje kilkanaście tysięcy sztuk złota łapówki. Pieniądze ukryte w skrzyni w porcie są jednak z posiadaniu złodzieja, który rozsypał złoto po całym basenie portowym. Cornelius dowiedziawszy się o sytuacji jego złota jest wściekły i rzuca się na bohaterkę. Nie chce też odkupić swojego dziennika, który wojowniczka znalazła w skrzyni w koszarach.

Cornelius w jaskini

Cornelius w Returning 2.0

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Cornelius został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony. Mógł też zostać zabity przez Bezimiennego.

Ciekawostki[]

  • Bezimienny może go zabić bez reperkusji – na hasło Oszczędzę ci kłopotu. Cornelius nie żyje. lord Hagen będzie zadowolony.
  • Jeżeli bohater odbierze jego dziennik siłą i zda raport Hagenowi o niewinności Benneta, każe on aresztować Corneliusa, lecz nie wyląduje on wcale w więzieniu.
  • Jeśli Bezimienny zabierze Corneliusowi dziennik przed aresztowaniem Benneta, treść nadal będzie zawierała dowód na niewinność kowala najemników.
  • Do drugiego rozdziału jest nieśmiertelny.
Advertisement