Gothicpedia
Advertisement

Cord – postać występująca w Gothic oraz Gothic II. Jest to jeden z najemników zamieszkujących Nowy Obóz a następnie najemnik z farmy Onara i członek Wodnego Kręgu.

Gothic[]

Po zesłaniu do Górniczej Doliny postanawia dołączyć do nowego obozu. Po awansie na najemnika Cord zajmuje się trenowaniem innych szkodników i samych najemników. Posiada siekacz nazwany jego imieniem. Może pomóc głównemu bohaterowi rozwijać umiejętności bojowe. Dowodzi oddziałem odbijającym wolną kopalnię.

Gothic II[]

Po upadku bariery Cord trzymał się Lee i udało mu się przedostać przez przełęcz. Został wynajęty przez Onara i ma za zadanie strzec jego farmy przed strażą miejską. Często przychodzą do niego wieśniacy gdy tylko mają jakieś kłopoty. Bez przerwy trenuje walkę mieczem za głównym budynkiem na farmie. Aby uzyskać jego szacunek potrzebny do zostania najemnikiem Bezimienny musi zostać adeptem, zdobyć minimum trzydzieści punktów w walce jednoręczną lub dwuręczną bronią. Jeśli główny bohater dołączył do tej gildii, Cord może go nauczyć walki mieczem.

Gothic II: Noc Kruka[]

Bezimienny może się dowiedzieć od Laresa oraz Lee, że Cord należy do Wodnego Kręgu. Może pomóc bohaterowi w przyjęciu do najemników w zamian za przysługę. Ma on dowiedzieć się, co stało się z jednym z ludzi Corda – Patrickiem, który zaginął po kontakcie z bandytami należącymi do grupy dowodzonej przez Dextera. Jeżeli jednak Bezimienny wykona samodzielnie test zlecony przez Torlofa, Cord stwierdzi, że nie może mu już pomóc. Bierze udział w uroczystym przyjęciu Bezimiennego do Wodnego Kręgu, odbywającym się w gospodzie Martwa Harpia.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki[]

Velaya po namowie Thekli, u której Cord miał dług wdzięczności, może ćwiczyć u niego naukę walki bronią jednoręczną i podnosić zręczność. Najemnik najpierw proponuje jej samotny trening o wschodzie słońca, na wysepce na jeziorku, obok chaty Erola. Treningi przynoszą skutki, ale po rozprawieniu się z podglądającym ją wcześniej Rukharem, dziewczyna prosi najemnika o inny sposób treningu. Cord proponuje jej zwykły sposób, czyli szkolenie u każdego napotkanego nauczyciela. Nieco później prosi Velayę, aby dostarczyła mu pewną przesyłkę, którą okazuje się czarna ruda. Wychodzi na jaw, że strażnik Rangar, który miał załatwić sprawę, poniósł porażkę, a jedynym sposobem położenia rąk na rudzie jest wyciągniecie jej ze skrzyni straży (skąd przy okazji można zabrać także inne związane z zadaniami przedmioty). W pewnym etapie rozgrywki Cord uznaje, że powinna sprawić sobie lepszy oręż – rapier. Kieruje bohaterkę do Khaleda. Później sam wręcza jej wyśmienitą broń – rozcinacz pancerzy.

Przeznaczenie[]

Po dołączeniu do Wodnego Kręgu Onar rozkazał Cordowi sprawdzić czy na farmach Bengara i Sekoba wszystko gra. Cord nie chce iść sam, więc prosi Bezimiennego o towarzystwo. Na farmie Sekoba sytuacja jest pod kontrolą, lecz u Bengara są problemy ze smoczymi zębaczami.

Cienista północ[]

Cord dołączył do grupy najemników pod dowództwem Sylvia. Tak samo jak reszta jego ludzi przebywa na zamku w Górniczej dolinie, ale z tą różnicą, że Cord mieszka we własnoręcznie zbudowanym szałasie nieopodal areny Scatt'iego. Stał się typem pustelnika. Przez większość dnia wojownik trenuje walkę mieczem, późnym popołudniem przesiaduje na krześle, a w nocy śpi w swoim szałasie. Jak się okazuje to właśnie on uratował głównego bohatera przed śmiercią zanosząc go do zamku. Gdy bohater rozmawia z nim po raz pierwszy i wspomina całe zajście, Cord twierdzi, że to drobiazg i nie chce by bohater mu dziękował. W pierwszym rozdziale były najemnik Lee zleca głównemu bohaterowi zadanie odanlezienie jego miecza. W nagrodę Cord wstawi się za zagubionym u Sylvio i będzie nauczycielem walki protagonisty. Bohater może też poczęstować wojownika bagiennym zielem od Cipher'a.

Returning[]

Wygląd Corda ulega zmianom.

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Cord został prawdopodobnie zabity, zniewolony bądź uciekł do lasu.

Ciekawostki[]

  • W modyfikacji Velaya – Historia Wojowniczki poprzez dialog z nim można ustawić poziom trudności bohaterki.
  • W Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka nie posiada gildii.
  • Cord to po niemiecku sztruks.
  • Sposób wypowiedzi Corda zmienia się znacząco między częściami. W Gothic udziela krótkich i zwięzłych odpowiedzi. W drugiej części gry jego mowa jest bardziej emocjonalna, a sam Cord bywa złośliwy, mimo że pełni tę samą funkcję w kompanii. W Gothic II: Noc Kruka najemnik wyraża się w taki sposób, jakby wrzeszczał na bohatera.
Advertisement