Gothicpedia
Advertisement
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy lokacji występującej w Gothic. Zobacz też inne znaczenia tego słowa.

Cmentarzysko orków – miejsce kultu znajdujące się w południowo-wschodniej części Górniczej Doliny, w którym orkowie niegdyś chowali zmarłych. Jedna z istotnych lokalizacji, którą Bezimienny odwiedza w trakcie wykonywania zadań dla Bractwa.

Opis[]

Cmentarzysko orków znajduje się niedaleko obozu Bractwa, na wielkiej wyżynie skalnej. Jest pilnowane przez garstkę orkowych zwiadowców. W środku znajduje się wielka komora grobowcowa w której spoczywają zmumifikowane ciała orków. Przy pochówku zostały w nich umieszczone magiczne przedmioty; prawdopodobnie orkowie uważali, że przydadzą się zmarłym w życiu pośmiertnym. Może to świadczyć o stosunkowo rozwiniętej kulturze. Komora jest podzielona na trzy oddzielne komnaty. Jedna z nich prowadzi do wielkiego pomieszczenia z czterema kolumnami podpierającymi sklepienie. Pozostałe dwie są ślepymi uliczkami, z których nie da się wyjść inną drogą. Ściany są pokryte nieznanym dla ludzi orkowym pismem oraz różnego rodzaju ornamentami, które najpewniej mają związek z życiem i wierzeniami orków. Nie jest to miejsce, do którego zapuszczają się ludzie, brak o nim wzmianek podczas rozmów z mieszkańcami Kolonii, a obecność orków odstrasza większość ciekawskich.

Gothic[]

Podczas nieudanego przebudzenia Śniącego wszystkim ukazuje się wizja tego miejsca. Cor Angar wysyła tam ekspedycję w celu odnalezienia Śniącego, jednak kiedy nie wracają, wysyła tam Bezimiennego pod przewodnictwem Talasa. Po dotarciu wraz z nowicjuszem do mostu nad rzeką Bezimienny sam wchodzi na teren cmentarzyska. Na miejscu okazuje się, że zginęli wszyscy z wyjątkiem Baala Lukora. Guru prosi bohatera o pomoc w poszukiwaniach znaku od Śniącego. Kiedy po przeszukaniu całego kompleksu okazuje się, że nic tam nie ma, Lukor wpada w szał, obwinia o to Bezimiennego, twierdząc, że to jego bluźniercza obecność rozgniewała Śniącego, po czym w furii rzuca się na bohatera, jednak ostatecznie ginie z jego ręki.

Gothic II[]

Bohater nie ma możliwości zwiedzania katakumb, ponieważ most prowadzący w ten rejon jest zawalony, a okolica w pełni opanowana przez orków.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna
  • W modyfikacji Piratenleben to samo miejsce występuje jako stary cmentarz.
  • W modyfikacji Returning można się tam dostać, jednak jest tam dużo orków.
  • W modyfikacji Wasteland możemy zwiedzić cmentarzysko ponownie.
Advertisement