Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy lokacji występującej w Gothic. Zobacz też inne znaczenia tego słowa.
Orkowie chowali tam swoich zmarłych, dlatego nazywamy ten labirynt jaskiń Cmentarzyskiem Orków.
Cor Angar o cmentarzysku

Cmentarzysko orków – lokacja występująca w Gothic. Jest to miejsce kultu znajdujące się w południowo-wschodniej części Górniczej Doliny, w którym orkowie niegdyś chowali zmarłych oraz jedno z miejsc, które Bezimienny odwiedza w trakcie wykonywania zadań dla Bractwa Śniącego.

Gothic[]

Położenie i wygląd[]

Cmentarzysko orków znajduje się niedaleko Obozu Bractwa i wschodniego lasu, na wielkiej wyżynie skalnej. Zwykle nie można spotkać tu żadnych żywych stworzeń, jednak w III rozdziale przebywają tu orkowie, a przed wejściem na płaskowyżu także kąsacze. Brama prowadząca do środka otwierana jest za pomocą kołowrotu. Wnętrze lokacji stanowi rozbudowana sieć podziemnych tuneli. Ściany są pokryte nieznanym ludziom orkowym pismem oraz różnego rodzaju ornamentami, które najpewniej mają związek z życiem i wierzeniami orków.

Pierwsza duża sala wewnątrz cmentarzyska

W pierwszej dużej sali znajdują się krypty ze zmumifikowanymi zwłokami orków, których pochowano wraz z różnego rodzaju wartościowymi przedmiotami – prawdopodobnie orkowie uważali, że przydadzą się one zmarłym w życiu pośmiertnym. Cztery spośród komór zostały zabezpieczone poprzez zamknięcie za żelaznymi kratami, które można otworzyć, wciskając dedykowany przełącznik. Wewnątrz mumii można znaleźć między innymi amulet mocy, amulet oczyszczenia, pierścień magicznego pancerza i pierścień siły. Dokładny spis wszystkich przedmiotów ukrytych w mumiach można znaleźć tutaj.

W dalszej części cmentarzyska znajduje się sala z kolumnami i jaskinia z rozwidleniem dróg. Prawy i środkowy korytarz są ślepymi uliczkami prowadzącymi do dwóch nisz. Lewa odnoga zaś łączy się z salą główną, która składa się z dwóch poziomów – parteru i częściowo zawalonego piętra. Znajduje się tu też ukryte przejście do kolejnych tuneli i pomieszczenia z ołtarzem ofiarnym.

Związek z fabułą[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Cmentarzysko orków (zadanie)

Początkowo Bezimienny nie ma możliwości dostania się do wnętrza cmentarzyska, gdyż brama prowadząca do podziemi jest zamknięta, a kołowrót nie działa.

Podczas rytuału przebudzenia Śniącego członkom Bractwa ukazuje się wizja tego miejsca. Cor Angar wysyła tam ekspedycję – w celu odnalezienia śladów lub znaków od Śniącego – składającą się z oddziału straży świątynnej, której przewodzi Baal Lukor. Kiedy jednak nie wracają, wysyła tam Bezimiennego pod przewodnictwem Talasa. Po dotarciu wraz z nowicjuszem do mostu nad rzeką, bohater sam wchodzi na teren cmentarzyska. Na miejscu okazuje się, że zginęli wszyscy z wyjątkiem Baala Lukora. Po uratowaniu guru od niechybnej śmierci z rąk orków, Baal prosi bohatera o pomoc w zbadaniu kompleksu jaskiń. Po połączeniu sił obaj przeczesują prawy i środkowy korytarz, gdzie znajdują 2 fragmenty pergaminu.

Położenie przełącznika otwierającego bramę, za którą znajduje się górna połowa pergaminu (prawy korytarz)

Następnie Baalowi Lukorowi udaje się odcyfrować przedarty na 2 części manuskrypt – znalezione połowy pergaminu okazują się być zaklęciem teleportacji. Wewnątrz wielkiej sali guru wskazuje Bezimiennemu miejsce, w którym powinien użyć zwoju.

Bohater wypowiada zaklęcie, które przenosi go do ukrytych za ścianą tuneli, otwiera bramę za pomocą kołowrotu i prowadzi Baala Lukora do pomieszczenia z ołtarzem ofiarnym. Gdy do guru dociera, że na terenie kompleksu nie ma żadnych znaków od Śniącego, zostaje opętany i wpada w szał; obwinia Bezimiennego o niepowodzenie misji, twierdząc, że to jego bluźniercza obecność rozgniewała wszechmocnego Śniącego. W furii rzuca się on na bohatera, jednak ostatecznie ginie z jego ręki.

Po tych wydarzeniach cmentarzysko pustoszeje.

Gothic II[]

Bohater nie ma możliwości zwiedzania katakumb, ponieważ most prowadzący w ten rejon jest zawalony.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna
  • W modyfikacji Piratenleben to samo miejsce występuje jako stary cmentarz.
  • W modyfikacji Returning można się tam dostać, jednak jest tam dużo orków.
  • W modyfikacji Wasteland możemy zwiedzić cmentarzysko ponownie.

Wejście do cmentarzyska orków w Wasteland

Kopalnia[]

Jeden z paladynów dotarł na cmentarzysko. Opisuje on w swoim dzienniku walki z orkami. Rycerz ten poległ przed wejściem do nekropolii, a została po nim jedynie zbroja, którą zabiera Torak. Możliwe, że ów paladyn był członkiem grupy zwiadowczej Tandora.

Returning[]

Na cmentarzu znajduje się artefakt, który interesuje jednego z OpiekunówDemosa.

Global Mod[]

Na cmentarzysku został ukryty unikatowy miecz Młodszy Brat o którym opowiada Saturas.

Przebudzenie[]

Donato w swoim obłędzie dotarł na cmentarzysko. Gdy bohater go odnajduje, ten umiera, majacząc i wzywając ogniste zjawy.

Dolina Zombie[]

W starszych wersjach na cmentarzu miała miejsce scena pojedynku Bragusa z Krukiem. W aktualnej edycji z rozszerzeniem Ewolucja odbywa się tu walka z arcydemonem.

Advertisement