FANDOM

Cipher – postać występująca w Gothic, Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. W pierwszej części jest szkodnikiem, na początku drugiej najemnikiem, a pod koniec łowcą smoków.

Gothic  Edytuj

Jest szkodnikiem przebywającym w Nowym Obozie, w karczmie na jeziorze, prowadzonej przez Silasa. Po rozmowie na jego temat z nowicjuszem Balorem z Obozu Bractwa Bezimienny może prowadzić z Cipherem wymianę handlową. Szczególnie interesuje go bagienne ziele. Oprócz tego nie odgrywa żadnej znaczącej roli. Kiedy bohater rozmawia z nim pierwszy raz, opowiada mu o tym, że razem z „innymi” nasypał piasku do machiny Gomeza i zabił trzech Strażników. Bezimienny może mu zaproponować pracę jako paser u Fiska, lecz Cipher odmówi, mówiąc, że nie jest zainteresowany, wskazuje jednak Sharky'ego jako potencjalnego partnera do interesów z cieniem.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Przebywa na farmie Onara. Prosi Bezimiennego o odnalezienie jego skradzionej paczki z zielem i podejrzewa, że zrobił to farmer Bodo, ponieważ śpią w tym samym pokoju – co jest błędem – ponieważ żaden z farmerów nie przebywa w nocy w tym samym pomieszczaniu co najemnicy, a sam Bodo spędza noce na ławce Wilka. W istocie zrobił to jeden z najemników – Dar, który sprzedał paczkę w porcie w Khorinis. Cipher pobił go za to. Jest ona w magazynie, obok domu kartografa Brahima. Może sprzedać przyszłemu królowi trochę ziela. W czwartym rozdziale razem z Rodem poluje na bagiennego smoka – Pandrodora i może pomóc bohaterowi w jego zabiciu.

Modyfikacje Edytuj

Cienista północ Edytuj

Jako najemnik Sylvia od nowa zajmuje się handlem bagiennym zielem. Przez większość dnia również je pali. Zleca bohaterowi rozdanie najemnikom darmowych skrętów.

Przeznaczenie Edytuj

Oskar prosi Bezimiennego o odebranie paczki bagiennego ziela od Ciphera. Twierdzi, że wszystko jest już opłacone. Cipher udaje, że nie zna przywódcy Czarnych Jastrzębi i chce kolejną zapłatę. Bohater musi zdecydować, czy zapłaci najemnikowi, czy go pobije. Po ucieczce członków Czarnych Jastrzębi do latarni morskiej Jacka okazuje się, że Cipher zerwał umowę i nie będzie już handlował bagiennym zielem.

W IV rozdziale Cipher może dołączyć do Zjednoczonego Obozu, ale nie za darmo. Żąda za to 5 000 sztuk złota.

Zagadka Bagiennego Ziela Edytuj

Cipher razem z Mordragiem zaczęli współpracować z Quentinem i handlować jego zatrutym bagiennym zielem. Bandyta jednak nie miał całkowitej pewności, czy ono działa, więc kazał Cipherowi iść do lasu w pobliżu Starej Kopalni, gdzie poluje Aril. Szkodnik sprzedaje mu jednego skręta i wraca do karczmy. Jakiś czas później przychodzi do niego Taymon, który udaje, że chce kupić od Ciphera trochę narkotyku. Idą razem na górę, a wtedy protagonista wyjawia, że nie chce niczego od Ciphera, a jedynie dowiedzieć się, co zrobił Arilowi. Szkodnik jest uradowany tą wieścią i mówi, że Quentin będzie zadowolony. Chwilę później atakuje Taymona i ginie po krótkiej walce. Niektóre postacie wymawiają jego imię jako [Cipher], a niektóre jako [Sifer]. Poprawna jest druga wersja.

Returning Edytuj

Cipher po zabiciu bagiennego smoka, wraz z Rodem udaje się do pozostałych łowców smoków.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent prawdopodobnie pozostał w kolonii. Po upadku palisady najpewniej zginął bądź uciekł i znalazł gdzieś schronienie.