Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Ciężka zbroja strażnika – zbroja występująca w Gothic. W Gothic II: Noc Kruka występuje pod nazwą zbroja strażnika Kruka.

Przed akcją gry[]

Zbroja ta była noszona przez najbardziej doświadczonych strażników królewskich. Po wybuchu wielkiego buntu i przejęciu władzy przez Gomeza i jego zwolenników w Starym Obozie zbroję zaczęli nosić jedni z najsilniejszych więźniów.

Gothic[]

Zbroja została wykonana z metalu bardzo dobrej jakości. Składają się na nią: skórzane wysokie buty, na których zaczepione są metalowe nagolenniki, spodnie, kolcza tunika opadająca do kolan. Zbroja posiada również nabioderniki i ciężki napierśnik, na którym wyryto łeb cieniostwora. Ręce są chronione przez skórzane, zakrzywione w górę naramienniki, metalowe opachy i skórzane rękawice, nabite ćwiekami. Pancerz ten zapewnia bardzo dobrą ochronę. Noszą go najwyżsi rangą strażnicy Starego Obozu.

Pancerze te sprzedaje kowal Stone, lecz Bezimienny nie ma możliwości zakupienia go, gdyż zostaje wygnany ze Starego Obozu, nim zdąży awansować. Wartość zbroi wynosi 2100 bryłek rudy, przy sprzedaży spada ona do 1050 bryłek.

Znani posiadacze[]

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning[]

Zmienia nazwę z „zbroja strażnika Kruka” na „ciężka zbroja strażnika”. Nosi ją część nieumarłych strażników Starego Obozu w Starej Kopalni.

Returning 2.0[]

Nosi ją na sobie też Kinzharts.

Golden Mod[]

W modyfikacji Golden Mod można ją zdobyć.

Mroczne Tajemnice[]

Bezimienny może ją zdobyć od Stone'a po odeskortowaniu wszystkich konwojów do Starej Kopalni. Noszą ją Lukis i Halldor.

Dolina Zombie[]

Bartholo odsyła Bragusa do Stone'a po ciężką zbroję strażnika, bo według niego ta dotychczasowa, czyli zbroja strażnika jest zbyt podziurawiona przez zombie. Kowal jednak nie ma tej zbroi. Mówi bohaterowi, że jest ona na placu wymian, gdzie roi się od ożywieńców. Bragus znajduje ją w jednej ze skrzyń i nosi ją aż do chwili ataku istot Beliara na zamek. Wówczas bohater zakłada zbroję paladyna. Posiada ją również Daniel.

Gothic Edycja Rozszerzona[]

W modyfikacji zapewnia 45 punktów ochrony przed bronią, 15 punktów przed pociskami i 20 punktów przed ogniem.

Zyskała nowych właścicieli. Noszą ją:

  • Artch;
  • Artegor;
  • Ernesto;
  • Morok;
  • Patter;
  • Spike.

Jeśli Bezimienny dołączył do Starego Obozu, może ją kupić od Stone'a w III rozdziale po wykonaniu misji od Gomeza związanej z pokonaniem orków w małej świątyni przy arenie.

W dawniejszej wersji modyfikacji kopacz Grim w wyniku oszustwa i podania się za Bezimiennego mógł zostać cieniem, a następnie strażnikiem. W związku z tym zyskiwał tę zbroję w IV rozdziale, a bohater mógł się z nim skonfrontować, lecz ostatecznie wątek ten został usunięty.

Ciekawostki[]

  • W wersji beta gry była brązowa.
  • Na ekranie wczytywania w podstawowej wersji Gothic II widnieje Bezimienny noszący tę zbroję.
  • Kopacz Guy wspomina Bezimiennemu, że strażnicy zdjęli zbroje z martwych królewskich żołnierzy. Jest to wytłumaczenie dla faktu, dlaczego ich pancerze są najbardziej okazałe ze wszystkich w kolonii.
  • Jest to jedna z niewielu zbroi, której nie posiada Rockefeller.
Advertisement