Gothicpedia
Advertisement

Chleb – jedzenie występujące w każdej części serii Gothic.

Gothic[]

Bochenek ma kształt prostopadłościanu. Jest towarem powszechnie dostępnym. Posiada go wielu kopaczy, najemników i szkodników, w tym Mordrag i Silas, którzy oferują go na sprzedaż.

Można znaleźć go w licznych skrzyniach w Starym Obozie, w dwóch obok Alberta i Santina w Starej Kopalni, a także w dwóch w Nowym Obozie, na platformie przy wewnętrznej bramie oraz na piętrze karczmy. Pojedyncze bochenki leżą też na stole w siedzibie magnatów oraz w obu kopalniach.

Bezimienny może dostać 5 sztuk od najemnika Gorna po wykonaniu Testu zaufania z korzyścią dla Nowego Obozu. Z kolei inny najemnik, Baloro, zleca bohaterowi przyniesienie rozmaitej żywności, w tym 3 bochenków chleba.

Po zjedzeniu przywraca 12 punktów życia. Jego wartość kupna wynosi 8 bryłek rudy, przy sprzedaży spada do 4 bryłek.

Gothic II[]

W drugiej części wygląd bochenka uległ zmianom w stosunku do poprzedniej gry. Jest dostępny u Eleny i innych handlarzy żywnością. Ponadto znaleźć go można w skrzyniach oraz domostwach. Chleb można otrzymać jako nagrodę od Kati, żony Akila, po pozbyciu się najemników – Engardo i Alvaresa. Przywraca dziesięć punktów trafień.

Myśliwy Grom prosi Bezimiennego o przyniesienie bochenka chleba wraz z szynką i mlekiem, jeśli chce pobierać u niego nauki myślistwa.

Gothic II: Noc Kruka[]

Wygląd bochenka nie uległ zmianie. Różnicy uległa cena sprzedaży oraz liczba przywracanych punktów trafień.

Gothic 3[]

Można go znaleźć w wielu miejscach na świecie gry. Często znajduje się na stołach lub w kuchniach obok innego pożywienia. Jest też opcjonalną zawartością koszyków i kufrów. Abe z Vengardu potrzebuje 30 bochenków, aby wykarmić ludzi uwięzionych pod barierą. Chleb można również zjeść, nie ma żadnych innych zastosowań.

Po spożyciu odnawia 5% energii życiowej. Jeden bochenek można sprzedać za 6 sztuk złota, lecz przy kupnie jego cena rośnie do 20 sztuk złota.

Gothic 3: Zmierzch Bogów[]

Nie zmienił się wygląd chleba od wersji z Gothic 3. Występuje wyłącznie w skrzyniach lub na stołach niektórych zajazdów i knajp. Nie jest już towarem powszechnie dostępnym – posiadają go w sprzedaży jedynie handlarze w Faring i Geldern. Oferuje go również łowca w Monterze. Przywraca tyle samo energii życiowej, co w wersji bez dodatku. Cena kupna i sprzedaży nie uległa zmianie w stosunku do Gothic 3.

ArcaniA[]

Model chleba ponownie uległ zmianom i wygląda w tej odsłonie cyklu najbardziej realistycznie. Pasterz z Feshyr może go znaleźć np. w opanowanej przez ożywieńców wsi koło Thorniary. Po spożyciu przywraca 7 punktów zdrowia.

Wartość sprzedaży chleba to 2 sztuki złota.

Gothic Playable Teaser[]

Zwój GPT.png
Uwaga!
Ta sekcja przedstawia zawartość grywalnego zwiastuna projektu Gothic Remake. Podane poniżej informacje mogą zostać drastycznie zmienione w finalnej wersji gry.

Chleb można znaleźć stosunkowo rzadko. Jedna sztuka leży we wnętrzu świątyni Beliara. Można go zjeść, dzięki czemu bohater odzyska 25 punktów witalności, lub wykorzystać w przepisie na kanapkę z mięsem ścierwojada, gdzie jest potrzebna jedna sztuka. Chleb ma wartość 8 bryłek rudy, jednak w grze nie pojawia się system handlu.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning[]

W modyfikacji Returning, po zjedzeniu wystarczającej ilości chleba, punkty życia bohatera wrastają o 5 punktów na stałe.

Advertisement