FANDOM

Chata Cavalorna – domek występujący w Gothic, Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Chata jest usytuowana w małej dolince, na zachód od Starego Obozu. Zbudowana jest z drewnianych pali i desek, a jej dach pokryty jest czerwoną dachówką.

Przed akcją gry Edytuj

Została zbudowana wewnątrz magicznej bariery, prawdopodobnie przez nieznanego z imienia drwala, ponieważ przez cienia Rączkę nazywana jest starą chatą drwala.

Gothic Edytuj

Chata zamieszkiwana jest przez cienia i myśliwego ze Starego Obozu – Cavalorna, który mieszka w niej, poluje na ścierwojady oraz wyrabia łuki. W domku znajduje się część starej maszyny, łóżko, dzban, butelka ryżówki, kilka drewnianych beczek oraz skrzynia, w której Cavalorn przechowuje swój własny klucz do składowiska znajdującego się obok chaty, cztery kły, jedną skórę wilka, pochodnię, butelkę piwa oraz jeden wytrych. Na zewnątrz chaty znajduje się obozowisko, w którym Cavalorn prawdopodobnie wyrabia łuki oraz obrabia zwierzynę, wokół niego Bezimienny może znaleźć drewnianą pałkę, zupę z pełzacza, potrawkę z chrząszcza, dwa jabłka oraz butelkę wina. Wokół chaty można napotkać dwa zwykłe gobliny, dwa chrząszcze oraz rosnący jeden serafis. W czwartym rozdziale z Cavalornem mieszka również były strażnik GomezaSkorpion.

Gothic II Edytuj

Po upadku magicznej bariery Cavalorn i Skorpion szybko opuścili chatę oraz Górniczą Dolinę. Chata przez jakiś czas stała pusta, przetrwała atak smoków. W drugim rozdziale w składowisku obok ukrył się paladyn Marcos, który przybył do chaty wraz z czterema skrzyniami magicznej rudy. Niedaleko domku leży ciało martwego skazańca, który prawdopodobnie został zabity przez cztery olbrzymie szczury, koło chatki chodzą także trzy polne bestie, rośnie ognisty korzeń oraz dwa ziela lecznicze. W chacie znajdują się dwa ekstrakty lecznicze, skórzana torba należąca do Cavalorna, w której znajduje się bryłka rudy. W chacie znajduje się także zamknięta skrzynia, którą bohater może otworzyć jedynie za pomocą wytrycha, znajduje się w niej 9 sztuk złota, wytrych, 13 strzał oraz 25 bełtów. W czwartym rozdziale koło chaty przybywa także Angar, który zatrzymał się tam po odnalezieniu swojego amuletu w krypcie.

Czas Zapłaty Edytuj

W modyfikacji Czas Zapłaty w obrębie chaty Cavalorna rozciąga się obóz rebeliantów. Chata jest siedzibą ich przywódcy. 

Dalsze losy Edytuj

Po zaatakowaniu całej wyspy Khorinis przez orków, chata prawdopodobnie została zniszczona lub nadal stoi pusta.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic tuż przy chacie rośnie drzewo, pod którym leżą jabłka, jednak w drugiej części sagi już go tam nie ma.