FANDOM

Cavalorncień ze Starego Obozu a następnie pomocnik magów wody i członek sekretnej organizacji – Wodnego Kręgu. Jest także świetnym łuczarzem i myśliwym. Występuje w Gothic oraz Gothic II: Noc Kruka.

Gothic Edytuj

Cień, który jest członkiem Starego Obozu oraz doskonałym myśliwym, sam robi łuki oraz strzały, a także może nauczyć Bezimiennego skradania się oraz umiejętności strzelania z łuku. Mieszka poza obozem, w starej drewnianej chacie drwala, w niewielkim kanionie, na drodze do Nowego Obozu. W późniejszych etapach gry (rozdziały czwarty-szósty) bohater może u niego kupić wspaniałe łuki (Gromowładny, łuk śmierci). Od czwatergo rozdziału u Cavalorna mieszka Skorpion, zaś sam Cavalorn (wraz z Diego, Miltenem i Skorpionem) jest przyjaźnie nastawiony do Bezimiennego, nawet po odwróceniu się Starego Obozu od niego.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Odgrywa dużo większą rolę niż tylko handlarza i nauczyciela. Należy do tajemniczej organizacji Wodny Krąg, powołanej przez magów wody jako ich zbrojne ramię. Został prawnie ułaskawiony przez nich i teraz jego przeszłość nie stanowi problemu. Ma za zadanie przesyłać wiadomości od magów wody do Vatrasa w Khorinis. Utknął nieopodal wieży Xardasa w grocie goblinów. Tam bohater spotyka go po raz pierwszy. Bezimienny pomaga mu pozbyć się bandytów, którzy go napadli i złupili, dając mu nóż na wilki – dobrą broń jak na początek gry. Później pomaga bohaterowi w odzyskaniu tajemniczego ornamentu, który ukryty jest ponoć za farmą Lobarta. Kiedy Bezimienny zorientuje się, że ornamentu nie ma rozmawia z Cavalornem, który będzie od tej chwili w mieście. Bohater może także odzyskać jego torbę ze starej chaty w Górniczej Dolinie, którą Cavalorn może odkupić od bohatera za 100 sztuk złota. Cavalorn mówi, że kiedyś chciałby tam powrócić, lecz te okolice są zbyt niebezpieczne. Po odejściu magów wody został w mieście w świątyni Adanosa wraz z Vatrasem i tam nadal Bezimienny może podszkolić się u niego w umiejętnościach myśliwskich oraz bojowych.

Zlecane zadania Edytuj

Modyfikacje Edytuj

Czas Zapłaty Edytuj

W modyfikacji Czas Zapłaty jest przywódcą obozu rebeliantów.

Historia Bariery Edytuj

W modyfikacji Historia Bariery Bestia każe Wayne'owi go zabić w ramach próby siły.

Returning Edytuj

W modyfikacji Returning po najeździe orków na Khorinis ucieka na farmę Akila wraz z Thorusem i Scattym, i prosi Bezimiennego o eskortowanie go w drodze na farmę Onara.

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Cavalorn nadal przebywa w mieście. Może nauczyć Velayę oprawiania zwierząt oraz lepszego strzelania z łuku, ale jedynie po zapłacie. Proponuje bohaterce zrobienie wybuchowych strzał. Po przeniesieniu siarki, saletry, węgla, wody, ginu, menzurki oraz 50 sztuk złota (jako zapłatę) myśliwy zabiera wojowniczkę w okolice murów miasta. Tam w swoim laboratorium pokazuje jej kolejne etapy produkcji wybuchowej amunicji. Zgadza się odnaleźć odpowiednią mieszankę do naboi kuszy na kule. Po wielogodzinnych eksperymentach stwierdza, że proszek do kul ma taki sam skład jak mieszanina jego poprzedniego pomysłu. Nazywa też samą broń Ka.R.A.B.I.N. Później za darmo zostaje ochroniarzem przy remoncie domu. Jest uradowany myślą o samym wyjściu Thorbena z miasta.

Cavalorn (Velaya Historia wojowniczki) (by Gothicfan94)

Cavalorn w mieście

Dolina Zombie Edytuj

Po wybuchu plagi zombie w Górniczej Dolinie, Cavalorn zamyka się w składowisku przy swojej chacie. Odnajduje go Bragus na polecenie Złego. Po zabiciu wszystkich ożywieńców w okolicy, cień wychodzi na zewnątrz. Później bohater przyprowadza do jego chaty Rodrigueza, który na zamku nie czuje się bezpiecznie, a Cavalorn udziela mu pozwolenia na zamieszkanie z nim w jednej chacie.

Przeznaczenie Edytuj

Gdy Cavalorn jest już w mieście, powie protagoniście, że rozmawiał z pewnym magiem, który nauczył go sporządzania ognistych strzał. Tą wiedzą może podzielić się z głównym bohaterem.

Czarne Serce Edytuj

Cavalorn wraz z Gaanem dostali misję od Vatrasa, która polega na odniesieniu artefaktu – Serce Szponu Beliara. Artefakt ma zostać odniesiony na wyspę Topas do maga wody imieniem Aguas. Niestety, serce wpływa na psychiczne i fizyczne zdrowie Cavalorna, powodując nieustanne bóle głowy i osłabienie. Po odniesieniu artefaktu Aguasowi, mag twierdzi, że niemożliwym jest zniszczyć artefakt. Cavalorn zyskuje zaufanie wśród mieszkańców wioski i otrzymuje od Ingmara księgę magiczną dla Aguasa. Resztę składników również przynosi magowi, po czym ten wzmacnia i ustabilnia pancerz Wodnego Kręgu, który nosi Cavalorn. Wręcza protagoniście runę teleportacyjną do opuszczonej kopalni Topas. Musi tam zdobyć całe złoża siarki. Cavalorn pod wpływem artefaktu nieświadomie zabija rycerzy królewskich. Aguas i Gaan zbesztają go, na usprawiedliwieni Cavalorn tłumaczy, że to artefakt zmusił go do podporządkowania się. Po chwili wychodzi na jaw, że Aguas i Gann nie są realni, są iluzją zmajstrowaną przez Beliara. Orkowie atakują całą wyspę, tymczasem Cavalorn idzie do prawdziwego Aguasa. Mag opowiada mu, że orkowie przybyli po Serce, które połowicznie zmanipulowało Cavalorna. Aguas rozpocznie rytuał, który wyciągnie demona opętującego ciało Cavalorna. Przyjdzie czas walki z demonem.

Mroczne Tajemnice Edytuj

Bezimienny przychodzi do Cavalorna na zlecenie Diega, by myśliwy powiedział, do kogo należy bełt znaleziony przez bohatera przy zwłokach Neka. Cień zgadza się, ale najpierw chce, aby protagonista zaniósł 100 strzał Servinowi z obozu przemytników. Kiedy Bezimienny zanosi strzały Cavalorn chce, żeby wykonał dla niego jeszcze jedną przysługę, ale bohater grozi cieniowi, że wsadzi mu ten bełt w dupę, wskutek czego myśliwy wyjawia, że jest to bełt należący do Pacho, gdyż tylko on w ten sposób nacina groty. Po wyjaśnieniach Bezimienny dziękuje Cavalornowi i rusza w dalszą drogę.

LGBT Mod Edytuj

Cavalorna odwiedza Marin na prośbę Diega, który potrzebuje od niego 200 strzał do rewolucji w Starym Obozie. Jest jednak jeden problem. Otóż w pobliżu chaty myśliwego przebywają dwaj dresiarze – Marcin i Seba, jednak bohater pozbywa się ich. Potem Cavalorn daje Marinowi strzały nazywając je najlepszymi w Kolonii.

Ciemności Gordotha Edytuj

Cavalorn razem z Wasylem wyciągają nieprzytomnego Antona z rzeki, po czym opatrują go. Gdy główny bohater się budzi, chce jak najszybciej dostać się do Starego Obozu, gdyż wie, kto jest zamieszany w tajemnicze morderstwa, ale Cavalorn mówi mu, że w nocy wszystkie bramy są zamknięte, a strażnicy zabiją każdego, kto spróbuje wejść do środka. Zdradza protagoniście tajny sposób: w pobliskim lesie znajduje się nawiedzona chata, którą w przeszłości zamieszkiwał jeden z kurierów magów - Morgan. Ponoć nie poruszał się on na nogach, lecz za pomocą specjalnego teleportera. Myśliwy sądzi, że ten teleport powinien pomóc Antonowi w przeteleportowaniu się do Starego Obozu. Cavalorn ostrzega też bohatera przed potworem, którego nikomu nie udało się upolować. Na koniec były detektyw z Khorinis pyta się o swój ekwipunek, ale Cavalorn odpowiada, że Anton nie miał przy sobie niczego, gdy został wyciągnięty z rzeki. Tutaj rola Cavalorna w modyfikacji się kończy.

Dalsze losy Edytuj

Nieznane są losy Cavalorna po tym, jak Bezimienny odpłynął Esmeraldą na kontynent. Prawdopodobnie ukrył się, zginął, lub został niewolnikiem.