Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Canthar – postać występująca w Gothic II. Jest to obywatel miasta Khorinis.

Gothic II[]

Jest wędrownym kupcem. Bezimienny spotyka go pierwszy raz siedzącego na ławce przy drodze do miasta niedaleko farmy Lobarta. Aby dostać się do Khorinis proponuje bohaterowi glejt z królewską pieczęcią, dzięki któremu strażnicy wpuszczą Bezimiennego do miasta. Bohater może kupić u niego patelnię dla Hildy. W mieście Bezimienny spotyka go na targowisku, obok stoiska Sary. Niezależnie, czy bohater wziął od niego przepustkę czy nie, prosi go o pomoc w odzyskaniu swojego stoiska. Bezimienny może przyczynić się do osadzenia Sary w więzieniu poprzez podłożenie jej listu, a kupiec odzyska wówczas dawne stanowisko – wynagradza wówczas bohatera toporem marynarskim, jeśli ten nie wziął oferowanego wcześniej glejtu. Inną możliwością jest doniesienie o planach Canthara lordowi Andre, przez co to handlarz wyląduje za kratami. Po pewnym czasie (w III rozdziale) wyjdzie on jednak na wolność i powróci na swój stragan, a na dodatek rozpowie innym kupcom na targu, że Bezimienny jest skazańcem z kolonii karnej. Aby bohater znowu mógł handlować z kupcami, będzie musiał zapłacić mu 500 sztuk złota.

Zlecane zadania[]

Towary[]

  • Towary handlarza, ich ilość oraz statystyki mogą się znacznie różnić w grze z dodatkiem „Noc Kruka”.
Rozdział I
Przedmiot Ilość Cena
Pałka z kolcami 1 120
Dobry krótki miecz 1 200
Halabarda 1 280
Piracki kordelas 1 500
Rzepa 10 3
Wino 5 20
Patelnia 1 20
Menzurka 5 3
Piła 1 20
Rozdział II
Przedmiot Ilość Cena
Długi miecz 2 500
Dobry długi miecz 1 700
Rębiczerep 1 300
Wielki topór 1 450
Rozdział III
Przedmiot Ilość Cena
Runa mocy 1 1200
Kruczy dziób 1 1000
Buława 1 600
Rozdział IV
Przedmiot Ilość Cena
El Bastardo 1 1500
Kordelas (dwuręczny) 1 2000
Ostrze Burzy 1 2500

Gothic II: Noc Kruka[]

Zmienia się asortyment Canthara.

Towary[]

  • Towary handlarza, ich ilość oraz statystyki mogą się znacznie różnić w grze bez dodatku „Noc Kruka”.
Rozdział I
Przedmiot Ilość Cena
Pałka z kolcami 1 450
Dobry krótki miecz 1 750
Halabarda 1 550
Piracki kordelas 1 700
Długi miecz 2 850
Rzepa 10 3
Wino 5 20
Patelnia 1 20
Menzurka 5 3
Piła 1 20
Amulet duchowej siły 1 700
Rozdział III
Przedmiot Ilość Cena
Rębiczerep 1 700
Wielki topór 1 900
Runa mocy 1 1150
Kruczy dziób 1 1100
Buława 1 1000
Kordelas (dwuręczny) 1 1450
Ostrze Burzy 1 1500

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Artykuł niekanoniczny

Velaya – Historia wojowniczki[]

Dzięki zaszantażowaniu Wulfgara wychodzi na wolność, zmuszając Sarę do ucieczki z miasta. Już podczas pierwszej rozmowy z Velayą dzieli się otwarcie swoją historią. Po rozmowie z Wulfgarem okazuje się, że handlarz miał nagi portret żony strażnika. W wyniku sprawnej akcji wojowniczka przyczynia się do ponownego zamknięcia Canthara w więzieniu, co pozwala Sarze powrócić na stragan z bronią.

Zły Sen[]

Pojawia się w małej chatce przy wieży Xardasa. Prosi bohatera, aby pozbył się stworów grasujących wokół chatki (kilka ścierwojadów i kretoszczurów). Po wykonaniu zadania daje Bezimiennemu nietypowy kamień (jest to runa powrotu, o której mówi Xardas, gdy widzi podarunek od gnomów). Nie można jej jednak wówczas jeszcze użyć.

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Canthar został prawdopodobnie przez nich zabity bądź zniewolony.

Ciekawostki[]

  • W Gothic miała występować postać o tym samym imieniu. Jedyny na to dowód, to jego skrypt w wersji 1.04d, gdzie stoi na targu i nie można z nim porozmawiać. Nie wiadomo jednak czy miała to być ta sama postać, czy jest to zwykła zbieżność imion.
  • Canthar nie przeniesie się do miasta do czasu rozmowy Bezimiennego z Lotharem, więc jeśli będziemy unikać paladyna aż do 3 rozdziału - nie nastąpi to nigdy.
  • Canthar, jeśli zostanie zaatakowany, zażąda od Bezimiennego 100 sztuk złota rekompensaty zanim zgodzi się ponownie z nim handlować. Jest to jedyna pod tym względem postać w grze. W przeciwieństwie do innych handlarzy nie zgłosi on tego sam do lorda Andre. Tak jak w wypadku każdego obywatela, handlarze, którzy będą świadkami pobicia nie będą chcieli handlować z bohaterem, jednak dopiero uiszczenie grzywny u Andre (a nie u samego Canthara) poprawi stosunki z nimi.
Advertisement