Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Caine – postać występująca w Gothic. Jest to nowicjusz mieszkający w obozie na bagnie.

Gothic[]

Mieszka w chacie znajdującej się w północnej części obozu, na górnej kondygnacji. Jest uczniem Cor Kaloma. Może opowiedzieć Bezimiennemu o swoim przełożonym. Spośród innych nowicjuszy Caine'a wyróżnia to, że się jąka. Przebywa przed swoim domem lub uczy się od Cor Kaloma w jego laboratorium. Gdy Cor Kalom wyrusza do świątyni Śniącego, Caine zostaje w obozie i nadal pracuje przy stole alchemicznym.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning[]

Okazuje się, że należał do grupy członków Bractwa ocalałych z katastrofy. Po założeniu Nowego Obozu Bractwa zajął się uprawą bagiennego ziela przed jego bramami. Gdy Bezimienny prosi go o pomoc w sprawie zdobycia szacunku guru, nowicjusz początkowo zbywa go mówiąc tylko, by „był pomocny”. Chwilę potem jednak zaczepia bohatera i prosi go o dostarczenie ładunku ziela do Baal Cadara. Po tym nie odgrywa ważniejszej roli.

Odyseja – W imieniu króla[]

Caine, pomimo iż nie wyruszył z Kalomem, pozostał wierny Śniącemu; tej wierze przypisuje, że on i towarzysząca mu grupa strażników świątynnych nie została opętana i zmieniona w poszukiwaczy. Jakiś czas po upadku bariery ogłasza się najwyższym Guru Bractwa, po czym wraz z towarzyszami udaje mu się trafić na okręt płynący do Bakareshu, gdzie dzieli się swoimi objawieniami z tamtejszymi czarnymi magami. Ci odsyłają Caine'a do Zubena, który podejmuje go jako gościa przez pewien czas. W Ishtar Caine dowiaduje się o upadku Dworu Irdorath, po czym nabiera przekonania, że Smok Ożywieniec był nowym wcieleniem Śniącego. Pewien, że za obydwoma porażkami jego bóstwa stoi Bezimienny, Caine podaje jego rysopis Zubenowi i Cordianowi. W pewnym momencie dowiaduje się też o planie Tartarona dotyczącym przywrócenia do życia Baal Handshara i postanawia ubiec czarnych magów w zaoferowaniu Handsharowi swoich usług. W tym celu wyrusza wraz z towarzyszami do Aszdodu pod pretekstem wspierania orków w poszukiwaniach świątyni w Tadmorze. W Aszdodzie jest gościem Almansora i bezskutecznie próbuje zgromadzić informacje o położeniu grobowca maga. Na rynku miejskim spotyka go Roland, któremu opowiada o sporze wśród czarnych magów dotyczącym lojalności Xardasa oraz o rychłym powrocie i tryumfie Śniącego. Caine twierdzi, że zamierza wypłynąć na Khorinis i wrócić do świątyni Śniącego, co jest jednak kłamstwem; samozwańczy Guru nabiera podejrzeń co do Rolanda, gdy ten wykazuje zainteresowanie planami magów, przez resztę pobytu w Aszdodzie Roland jest więc potajemnie śledzony przez Caine'a. Wreszcie w bibliotece świątyni, gdy Rolandowi udaje się zdobyć klucz do grobowca, sekciarz ujawnia się i zdradza swoje plany, po czym atakuje przebranego paladyna, licząc na zabranie mu klucza, jednak ginie w walce.

Dalsze losy[]

Po upadku bariery Caine został poszukiwaczem lub zginął w wyniku zamieszania.

Advertisement