FANDOM

Bumshak – tytułowy protagonista modyfikacji do Gothic II: Noc KrukaBumshak. Jest to ork mieszkający w Górniczej Dolinie.

Przed akcją modyfikacji Edytuj

Wiódł spokojne życie młodego orka. Miał też swoją ukochaną – Bakkę. Jednak konieczność wojny i przymusowe wcielanie do armii rozłączyło dwójkę orkowych zakochanych.

Bumshak Edytuj

Bumshak przypływa na wyspę Khorinis, ażeby wspomóc swych pobratymców w niekończącej się walce z ludźmi. Z czasem awansuje do coraz wyższych kast.

Rozdział I: Ork Pomocnik Edytuj

Pierwszym przełożonym głównego bohatera jest elitarny wojownik Narkash. Jego zadaniem było sprawdzanie czy dany ork nadaje się na awans. Najpierw jednak przyszli herszci mieli zrobić coś dla dobra hordy, Bumshak nie stanowił wyjątku. Pierwszym zadaniem było przyniesienie dziesięciu sztuk surowego mięsa, które to ork miał pozyskać z biegających wokół kąsaczy. Następnie miał dostarczyć dziesięć roślin leczniczych dla szamana Mum-Nakka (Narkash pyta czy pomocnik podejmie się tego zadania, ale niezależnie od odpowiedzi i tak musi je wykonać). Następnie Bumshak ma odnaleźć warga, który niedawno zaginął – Bubbę – a są one dla orków wielką pomocą w walce z ludźmi. Zadaniem pomocnika jest wejście na wzgórze ponad posterunkiem Narkasha, rozglądnięcie się za wargiem i odprowadzenie go do Bogga. Kolejnym zleceniem jest odnalezienie Gash-Paka – wojownika, który przyniósł hańbę hordzie i mógł się wybawić tylko samobójstwem. Po odnalezieniu truchła Bumshak ma odnieść jego topór do swego szefa. Po tym zleceniu Narkash uznaje, że Bumshak jest już gotów, by wstąpić do kasty wojowników. Musi już tylko udowodnić swą siłę poprzez pokonanie zębacza, pełzacza i młodego ogara. Otrzymuje Kulu-Mulu – symbol awansu na wojownika – zostaje oddelegowany do generała Nur-Shaka.

Rozdział II: Ork Wojownik Edytuj

Po awansie Bumshak otrzymuje nową broń i zleceniodawcę. Za radą Narkasha udaje się pod główną bramę zamku. Tam odnajduje orkowego generała. Ten opowiada mu o głównym celu orków w Dolinie – szturmie. On też ma mieć w nim udział, lecz ma to być coś więcej niż sama walka. Nur-Shak ustalił ze swymi hersztami rozstawionymi wokół zamku pewien szyfr – mają oni przy sobie orkowe pierścienie, każdy po jednym. Mają przekazać go posłańcowi gdy uznają, że ich część oddziału jest już gotowa. Rola posłańca spada na Bumshaka. Każdy z nich chce czegoś za swój pierścień – Tum-Pak chce mieć pewność, że nie powierza go słabeuszowi, Farrok – lepszą broń, a Durkashmagicznego wsparcia. Gdy Bumshak ma już wszystkie trzy pierścienie wraca do Nur-Shaka, który awansuje go do rangi elity.

Rozdział III: Ork Elita Edytuj

Natychmiast po przerywniku filmowym rozpoczyna się szturm – walka z łowcami smoków, knechtami i paladynami jest zaciekła, lecz wojownicy Innosa w końcu przegrywają. Nowym zleceniodawcą Bumshaka staje się sam wielki orkowy władcaUr-Shak. Informuje swego nowego elitę o dwóch sprawach: po pierwsze - w zamku pojawił się smok Tarokhan, któremu na razie nie powinno się przeszkadzać. Po drugie – większość ludzi zginęła, ale dowódcy paladynów – kapitan Garondoficer Orik i Parcival – zbiegli. Zadaniem wojownika jest ich znaleźć i wyeliminować nim przekroczą przełęcz. Niedługo potem elita wraca do szamana z dobrymi wieściami. Po wyeliminowaniu dowódców pozostają jeszcze mniej ważni paladyni, którzy zbiegli z zamku zanim cokolwiek się zaczęło. Kryją się oni w jaskiniach w całej Dolinie. Ur-Shak nakazuje Bumshakowi ich odnaleźć, zabić i przynieść na dowód ich runy. Ma się on także zająć sprawą dziwnych kradzieży żywności. Po pomyślnym wykonaniu zadania Ur-Shak awansuje orka do rangi herszta.

Rozdział IV: Herszt Edytuj

Następnie udaje się do smoka. Ostatni wysłannik Beliara na Khorinis ma dla niego bardzo odpowiedzialne zadanie – ma udać się na bagno, do wulkanu i do Górskiej fortecy, znaleźć złodziei jaj, zabić ich, a skradzione jaja odebrać i zanieść do smoka. Po niedługim czasie ork wraca. Smok dziękuje za pomoc i odsyła mówiąc, że pomyśli nad nagrodą. Następne zadanie zleca Ur-Shak – herszt ma udać się do lodowej krainy i znaleźć oszalałego szamana Goshak-Gara. Ma przemówić mu do rozsądku, lecz gdyby to nie zadziałało jego krew na zabarwić śniegi tego terenu. Dezerter jest zewsząd otoczony lodowymi wilkami, które nie mają zamiaru zaprzyjaźnić się z Bumshakiem. Po ich zabiciu szaman wpada w szał, którego zresztą nie przeżywa.

Zakończenie Edytuj

Po powrocie na zamek Ur-Shak informuje go, że został awansowany do rangi generała i natychmiast wyrusza do stolicy. Wszelkie szczegóły ma ustalić z poznanym już Nur-Shakiem. Poprzedni zleceniodawca przekazuje mu świetnie wieści – wróci do domu i będzie mógł poślubić Bakkaę, jednak najpierw potrzebny mu prezent ślubny. Szczęściem Nur-Shak zna się na złotnictwie i z 10 bryłek złota może wykonać zgrabny naszyjnik. Przed odpłynięciem zwraca się do niego także smok Tarokhan, który w końcu wymyślił jak wynagrodzić orka za jego trud – w miejscu, gdzie tylko on może się dostać znajdzie magiczny topór wykonany specjalnie dla niego – Kush BarbakFacht. Po odebraniu naszyjnika nie pozostaje mu nic jak tylko wrócić do ukochanej.

Dalsze losy Edytuj

Najprawdopodobniej wrócił do Bakkai, więcej o jego losach nie wiadomo.