FANDOM

Brahim – postać występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to obywatel i kartograf, mieszkający w mieście Khorinis.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Jest kartografem. Ma swój dom w dzielnicy portowej, obok magazynu, gdzie oczywiście mieszka. Za dnia przesiaduje na swojej ławeczce przy mieszkaniu. Brahim mówi też, że kiedyś zapuszczał się w dalekie wędrówki, lecz teraz jest już na to za stary. W III rozdziale może sprzedać Bezimiennemu ciekawą mapę, której potrzebuje właścicielka gospody, Hanna. Sprzedaje mapy, co rozdział ma nowe mapy do sprzedania. Bezimienny może u niego kupić np. mapę miasta Khorinis, wyspy Khorinis.

Modyfikacje Edytuj

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki Brahim wyruszył wraz z Garvelllem i jego robotnikami nowo zbudowanym statkiem. Okręt jednak nie wytrzymał pierwszej lepszej fali i wszyscy, oprócz kartografa utonęli. Velaya odnajduje rozbitka na wyspie, na której swoje skarby przechowywała dawna gildia złodziei. Brahim jest w ciężkim stanie i prosi bohaterkę o transport łodzią do portu. Po przybyciu Farima na wyspę, kartograf płaci zebranymi na plaży muszlami. Po przybyciu do portu daje wojowniczce mapę prowadzącą do skarbu. Później jest uradowany z powodu odnalezienia mikstury przeciwko ospie. 

Przeznaczenie Edytuj

Brahim prosi Bezimiennego o mapę Doliny Przodków – jedynej mapy w jego kolekcji, której nie posiada. Według Brahima takowy papier mogą mieć łowcy w Dolinie Przodków. Można mu również dać mapę Jarkendaru do skopiowania. Brahim posiada pergamin do stworzenia zwoju teleportacyjnego dla Miltena. Jednak wpierw potrzebuje grzybów goblinów, których właściwości lecznicze usuną jego bóle stawów. Według niego, gobliny jedząc te grzyby, nigdy nie podupadają na zdrowiu. Pewien myśliwy opowiedział mu o gadającym goblinie, który obdarował go właśnie takimi grzybami w zamian za darowanie mu życia. Brahim chciałby wejść w posiadanie tych grzybów, właśnie od tego goblina, dlatego też każe poszukać go gdzieś w jaskiniach. Bosper, po wykonaniu tego zadania, wręczy bohaterowi olej bezwonny, dzięki czemu gobliny nie wyczują bohatera. W jaskini na północ od klasztoru znajduje się jaskinia, a w niej goblin – Memorius, który ma grzyby dla Brahima.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Brahim został prawdopodobnie zabity bądź zniewolony.