Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Bractwo Śniącego – sekta założona przez Y'Beriona, zrzeszająca wyznawców nowej wiary. Siedzibą Bractwa jest obóz na bagnie.

Przed akcją gry[]

Pięć lat po utworzeniu bariery Y'Berion, kopacz ze Starego Obozu, doznał wizji zesłanej mu przez boską istotę, przedstawiającą się jako Śniący. Otrzymał polecenie udania się na bagna i założenia obozu na ruinach starej świątyni. Y'Berion zebrał wszystkich, którzy chcieli dać mu posłuch i poprowadził ich na bagna, gdzie zawiązano Bractwo Śniącego. Członkowie sekty podzielili się na kasty; guru, objaśniających wolę Śniącego i identyfikujących jego przekazy, straż świątynną broniącą obozu oraz nowicjuszy wykonujących podstawowe zadania. Celem sekty było oddawanie czci Śniącemu w nadziei, że któregoś dnia zbudzi się i poprowadzi swój lud ku wolności. Z tego powodu członkowie Bractwa uważani byli przez większość pozostałych mieszkańców Kolonii za „świrów”.

Na bagnach sekciarze znaleźli i nauczyli się hodować bagienne ziele – narkotyk, który często palony zwiększał podatność na doznawanie wizji. Posiadał właściwości halucynogenne oraz relaksujące. Grupa nowicjuszy zajmowała się zbieraniem ziela z bagien, które następnie było przetwarzane w obozie. Ziele szybko stało się popularne w całej Kolonii, a Bractwo, jako jedyny jego wytwórca, mógł narzucać swoje ceny i handlować z pozostałymi obozami.

Kiedy guru odkryli, że spożywanie specjalnie przygotowanej wydzieliny z wnętrzności pełzaczy zwiększa możliwości psychiczne i ułatwia kontakt ze Śniącym, kilku strażników świątynnych zostało wysłanych do Starej Kopalni w celu pozyskiwania wydzieliny. Szybko stali się oni najlepszymi sojusznikami strażników w walce z pełzaczami.

W celach szerzenia nowej wiary Bractwo wysyłało swoich przedstawicieli do pozostałych obozów, aby głosili słowa Śniącego i nawracali niewiernych. W końcu działania te zaniepokoiły magów ognia, którzy wystosowali w tej sprawie list do arcymistrza Pyrokara.

Hierarchia Bractwa[]

Najważniejszą osobą sekty był Jaśnie Oświecony Y'Berion, przywódca guru, zaś jego prawą ręką – Cor Kalom. Cor Angar był przywódcą straży świątynnej i trzecią najważniejszą osobą w Bractwie.

  • Guru – najważniejsi członkowie Bractwa, nauczyciele i przewodnicy duchowi głoszący słowa Śniącego i nauczający jego magii. Noszą tytuł Baal.
  • Straż Świątynna – wojownicy w służbie guru, których siły bojowe i magiczne pozostają w doskonałej harmonii. Strażnicy w dniu inicjacji porzucają swoje imiona, przyjmując tytuł Gor lub Gor Na.
  • Nowicjusze – nowi członkowie Bractwa, zajmujący się głównie usługiwaniem guru oraz modlitwą.

Gothic[]

W pięć lat po założeniu Bractwa, jego członkowie przygotowywali się do wielkiego przywołania, podczas którego nowicjusze mieli zjednoczyć swoje siły w celu nawiązania kontaktu ze Śniącym. Y'Berion polecił nowicjuszowi Nyrasowi odnalezienie kamienia ogniskującego, który miał posłużyć do skumulowania magicznej mocy sekciarzy. Nyras jednak zawiódł i pod wpływem Śniącego postradał zmysły; wysłany niedługo potem Bezimienny odnalazł oszalałego nowicjusza i zabił go, odbierając mu kamień. Z tego powodu Cor Kalom wysłał bohatera do Starej Kopalni w celu odkrycia źródła o wiele silniejszej wydzieliny, niż ta, którą zawierają wnętrzności pełzaczy. Podczas gdy Bezimienny wyruszył do kopalni, Bractwo odkupiło od arcymaga Corristo almanach traktujący o kamieniach ogniskujących, jednak nowicjusz Talas mający dostarczyć księgę do obozu został po drodze napadnięty i obrabowany przez czarne gobliny. Po powrocie z kopalni Bezimienny musiał zająć się i tą sprawą i naprawić błąd Talasa – księga została odzyskana i Bractwo mogło przystąpić do wielkiego przywołania.

Przywołanie, które odbyło się w nocy na placu świątynnym, ukazało Bractwu wizję orka w jaskini; Y'Berion porażony magiczną energią zapadł w śpiączkę, a Cor Angar wysłał na niedalekie cmentarzysko orków oddział straży świątynnej pod przywództwem Baal Lukora. Strażnicy jednak zawiedli, wybici przez atakujących znienacka orków, a wysłany w ślad za nimi Bezimienny był świadkiem szaleństwa Baal Lukora, który nie mogąc pogodzić się z niepowodzeniem swojej misji, usiłował go zabić. Jednocześnie Y'Berion tracił siły i na prośbę Cor Angara Bezimienny wyruszył na bagna w celu poszukiwania uzdrawiających ziół. Pod jego nieobecność Jaśnie Oświecony przebudził się, ogłaszając, że Śniący jest w rzeczywistości starożytnym demonem, którego za żadne skarby nie wolno przebudzić. Nie chcąc uwierzyć w słowa Y'Beriona Cor Kalom zebrał własny oddział fanatyków i wyruszył na tereny orków, aby na własną rękę przebudzić demona. Y'Berion zmarł, mimo dostarczenia leczniczych ziół. Cor Angar przekazał Bezimiennemu ostatnie słowa guru i oddał mu kamień ogniskujący oraz almanach, polecając udać się do magów wody i wesprzeć ich w ich działaniach.

Po śmierci Y'Beriona i odejściu Kaloma przywództwo nad Bractwem objął Cor Angar. Od tej chwili aż do upadku bariery Bractwo pozostawało pasywnym uczestnikiem wydarzeń, porzucając swoją dotychczasową religię.

Gothic II[]

Po upadku bariery członków Bractwa ogarnęło szaleństwo, a ich obóz został zaatakowany i spalony przez orków i smoki. Wielu sekciarzy zginęło, a pozostali zostali opętani przez mroczne siły i zostali poszukiwaczami. Jedynie Angar, Lester i Fortuno zdołali zbiec bez szwanku z Kolonii.

Po upadku Dworu Irdorath pozostali przy życiu poszukiwacze najprawdopodobniej odzyskali zmysły bądź pomarli; tak czy inaczej dawne Bractwo ostatecznie przestało istnieć.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning[]

W modyfikacji Returning został dodany Nowy Obóz Bractwa.

Advertisement