Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Bosper – postać występująca w Gothic II. Jest to obywatel miasta Khorinis.

Gothic II[]

Jest jednym z rzemieślników i mistrzów w dolnym mieście. Jego dom, a zarazem sklep znajduje się tuż przy wejściu do Khorinis od strony południowej bramy. Zajmuje się myślistwem, produkcją strzał oraz łuków. Jak sam mówi, nie jest zbyt pobożny. Jest jednym z trzech mistrzów, u których Bezimienny może rozpocząć terminowanie jako czeladnik, gdyż Bosper stracił niedawno poprzedniego ucznia – Bartoka, przez swoją niepohamowaną żądzę kupowania skór i sprzedawania ich z zyskiem. Bosper da Bezimiennemu swoją zgodę na zostanie czeladnikiem, jeżeli przyniesie mu on 6 skór wilków. Interesują go futra owiec (10 sztuk złota), wilków (10 sztuk złota), wargów (25 sztuk złota), cieniostworów (250 sztuk złota) oraz trolli (300 sztuk złota), a od czeladnika wymaga jedynie dostarczania ich w dużych ilościach. Bohater może sprzedać mu również skórę czarnego trolla za 350 sztuk złota.

Bosper został okradziony przez członka gildii złodziei, który zabrał mu łuk, który Bezimienny może znaleźć w kanałach. Może nauczać zdejmowania skór ze zwierząt. Jeśli bohater nie chce u niego terminować przed zostaniem czeladnikiem, może mu przynieść jego łuk – otrzyma wówczas zgodę na terminowanie u innego mistrza, lecz do niego nie zostanie przyjęty, gdyż przyniesienie łuku nie dowodzi zdolności myśliwskich.

Zlecane zadania[]

Towary[]

  • Oprócz wymienionych przedmiotów przy każdym rozpoczęciu handlu Bosper będzie oferował stałą liczbę strzał i bełtów (50 * numer aktualnego rozdziału).
  • Towary handlarza, ich liczba oraz statystyki mogą się znacznie różnić w grze z dodatkiem „Noc Kruka”.
Rozdział I
Przedmiot Ilość Cena
Krótki łuk 1 100
Łuk wierzbowy 1 200
Łuk myśliwski 1 400
Rozdział II
Przedmiot Ilość Cena
Łuk myśliwski 1 400
Łuk z wiązu 1 600
Lekka kusza 1 600
Rozdział III
Przedmiot Ilość Cena
Łuk kompozytowy 1 800
Łuk jesionowy 1 1000
Kusza (wersja druga) 1 1000
Rozdział IV
Przedmiot Ilość Cena
Długi łuk 1 1200
Łuk bukowy 1 1400
Kościany łuk 1 1600
Kusza bojowa 1 1500
Ciężka kusza 1 2000
Rozdział V
Przedmiot Ilość Cena
Łuk dębowy 1 1800
Łuk wojenny 1 2000
Smoczy łuk 1 2500
Kusza łowcy smoków 1 2500

Gothic II: Noc Kruka[]

W Gothic II: Noc Kruka pojawia się nowe stworzenie: dzik. Tym samym Bosper, gdy Bezimienny terminuje u niego, chętnie będzie skupował również skóry dzika (15 sztuk złota).

Towary[]

  • Towary handlarza, ich liczba oraz statystyki mogą się znacznie różnić w grze bez dodatku „Noc Kruka”.
Rozdział I
Przedmiot Ilość Cena
Krótki łuk 1 100
Łuk wierzbowy 1 150
Łuk myśliwski 2 400
Łuk z wiązu 1 500
Skórzany pas 1 250
Pierścień zręczności 1 500
Rozdział II
Przedmiot Ilość Cena
Łuk kompozytowy 1 700
Łuk jesionowy 1 800
Długi łuk 1 1000
Łuk bukowy 1 1100
Pas umiejętności 1 500
Rozdział III
Przedmiot Ilość Cena
Pas zręczności 1 1000
Rozdział IV
Przedmiot Ilość Cena
Kościany łuk 1 1300
Łuk dębowy 1 1400
Łuk wojenny 1 1500
Smoczy łuk 1 1600

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Bosper został prawdopodobnie przez nich zabity bądź zniewolony. Mógł także uciec.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Mroczne Tajemnice[]

Servin w modyfikacji Mroczne Tajemnice, mówi Bezimiennemu, że sprzedał sklep Bosperowi, który był jego czeladnikiem.

Returning[]

W modyfikacji Returning może wykonać strzały do Kerenowego łuku.

Bosper w modyfikacji Returning 2.0

Przeznaczenie[]

Bosper ma żonę, Klarę. Pomaga również Bezimiennemu, podpowiadając jak Donato może dostać się do miasta. Może opowiedzieć o goblinach w zadaniu Grzyby goblinów. Zanim założył swój sklep, był bardzo dobrym myśliwym. Polował na czarnego trolla, ale niestety musiał ratować się ucieczką, bo w konfrontacji, jak się okazało, nie miał szans. Zgubił tam swój pas. Znalazł go Grimbald, który odda go jeśli Bezimienny da mu inny. W zamian za to Bosper wręczy olej przeciwwonny, dzięki któremu gobliny nie wyczują jego obecności.

Jeżeli bohater zostanie jego czeladnikiem, będzie mógł nauczyć się wyrabiać u niego łuki oraz kusze jak i amunicję do nich. Jest jedyną postacią która uczy wyrabiania kusz.

Velaya – Historia wojowniczki[]

Nadal prowadzi swój sklep w Khorinis. Nie będzie chciał pomóc Velayi dostać się do górnego miasta, gdyż przedstawia najgorsze wady jego czeladnika. Aby dostać u niego niższe ceny za jego towary, Bosper będzie chciał skóry trolla. Zwierzę w modyfikacji znajduje się niedaleko wykopalisk, gdzie przebywają magowie wody. Velaya może też kupić ją u Talbina przebywającego w pobliżu statku paladynów. Łuczarz jest bardzo zaskoczony, że kobieta przynosi mu to trofeum.

L'HIVER Edition[]

Wygląd Bospera jest taki, jak w modyfikacji Returning. Można się u niego nauczyć nowej umiejętności – patroszenia zwierząt oraz wyrobu nowych łuków.

Mroczny Legion[]

Po ataku orków oraz innych sił mroku na Khorinis, Bosper oraz kilku mieszkańców miasta ucieka i dołącza do buntowników. Nie pełni żadnej roli w modyfikacji. Jest jedną z postaci tła.

Gothic II Plus[]

Bezimienny może się u niego nauczyć wyrabiać łuki, kusze, strzały oraz bełty.

Ciekawostki[]

  • Gdy Bezimienny przynosi Bosperowi skóry zwierząt, ten komentuje jego zdobycz. (np. Skóra warga? Te bestie są niebezpieczne.) Wyjątkiem jest obecna w dodatku Noc Kruka skóra dzika, której Bosper nie komentuje, mimo to płaci za nią bohaterowi.
  • Jedyne skóry, których Bosper nie przyjmie od bohatera to skóry topielca.
  • Jako jedyny z pięciu mistrzów jest nieśmiertelny.
Advertisement