FANDOM

Borkaobywatel miasta Khorinis, odźwierny w tamtejszym zamtuzie. Pojawia się w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka.

Gothic II Edytuj

Jest odźwiernym w „Czerwonej Latarni”. Gdy tylko zobaczy Bezimiennego, zachęca go do spędzenia tam nocy z Nadją.

Handlarz zielem Edytuj

Gdy Bezimienny dołączy do straży miejskiej, otrzyma od lorda Andre zadanie – odnalezienie handlarza bagiennym zielem. Jest nim właśnie Borka. By jednak Bezimienny mógł z nim na ten temat porozmawiać, musi zamówić noc z Nadją u Bromora. Po zapłaceniu 50 sztuk złota idzie z nią na górę i tam wypytuje ją o handlarza zielem. Za tę informację kobieta żąda kolejnych 50 sztuk złota. Po rozmowie Bezimienny kupuje od Borki łodygę ziela za 50 sztuk złota, którą następnie pokazuje lordowi Andre. Od tego czasu Borka siedzi w więzieniu w koszarach.

Jeśli bohater w rozmowie z Borką wyjawi, że wie o nim od Nadji, wówczas handlarz zabije kurtyzanę.

Modyfikacje Edytuj

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Borka nadal sprzedaje skręty bagiennego ziela, o czym Velaya może się dowiedzieć od Meldora. Handlarz prowadzi również lewe interesy z Gerbrandtem. Po okazaniu pierścienia tego kupca Borce, kobieta dowiaduje się, że ma na niego czekać o północy niedaleko chaty Farima. Otrzymuje od niego klucz do skrzyni, w której znajduje się stal. W modyfikacji ginie w III rozdziale w wyniku ataku zombie.

Przeznaczenie Edytuj

Kardif skieruje protagonistę do Borki w sprawie Zorexa. Borka uważa, że zwinął on towar Tireona. Pewnej nocy, stojąc pod Czerwoną Latarnią, był świadkiem, gdy paru osiłków włamało się na statek kupców, wyrzuciło Erasta, a chwile później Zorex wrócił z paroma oprychami i wsunął coś do kieszeni Moe, który wydał się zadowolony.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent Khorinis zostało zaatakowane przez orków. Tym samym Borka został prawdopodobnie przez nich zabity lub zniewolony.

Ciekawostki Edytuj