Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
To chciwy sukinsyn. Sprawdza każdą żyłkę złota i złoże. Dla niego ważne jest tylko złoto. Nas ma w głębokim poszanowaniu. Uważa się za najlepszego. Bloodwyn nie może znieść nikogo, kto jest od niego lepszy. Oczywiście ja nie poważyłbym się rzucić mu wyzwania. Najlepiej go unikać – chyba że naprawdę chcesz go wkurzyć.
Garaz o Bloodwynie

Bloodwyn – postać występująca w Gothic, Gothic II: Noc Kruka oraz Gothic Playable Teaser. Jest to jeden ze strażników Starego Obozu, zaś po upadku magicznej barierybandyta Kruka.

Charakter i osobowość[]

Bloodwyn jest brutalnym, pozbawionym skrupułów człowiekiem, który gotów jest uczynić wszystko dla władzy czy osiągnięcia osobistych korzyści. Nie waha się przed wykorzystywaniem ludzi do niewolniczej pracy. Jest chciwy i nie dba o innych. Aby osiągnąć swój cel, posuwa się do szantażu, a nawet morderstwa. Bloodwyn jest agresywnym człowiekiem, łatwo wpadającym w złość, przez co staje się rozkojarzony.

Przed akcją gry[]

Do kolonii trafił za liczne pobicia, wymuszenia oraz morderstwa. Szybko awansował na strażnika i zaczął patrolowanie obszaru pomiędzy targowiskiem a północną bramą. Tam postanowił pobierać opłaty za ochronę, poprzez szantażowanie słabszych. Wszystkich, którzy nie płacili, czekała niemiła niespodzianka.

Gothic[]

Po raz pierwszy Bezimienny spotyka go w strefie, której pilnuje. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest miły oraz sympatyczny i proponuje mu ochronę, w zamian za drobne wsparcie finansowe. Jeżeli bohater odmówi, zostaje zaatakowany przez Hereka, a następnie Grima i dwóch innych kopaczy, których nasłał Bloodwyn. Jeżeli Bezimienny jednak zapłaci, szantażysta co dzień będzie chciał kolejne 10 bryłek rudy. Jeżeli bohater spróbuje oszukać go, że nie ma 10 bryłek, wtedy Bloodwyn przeszuka go, po czym wpadnie w złość i zabierze wszystkie bryłki, jakie posiada. W późniejszych etapach gry Stary Obóz zostaje zamknięty, a strażnik pilnuje południowej bramy. Po spotkaniu z bohaterem, strażnik zarzuca mu (podobnie jak Fletcher) zdradę, a także spiskowanie z Nowym Obozem.

Zlecane zadania[]

Przed akcją Gothic II: Noc Kruka[]

Bloodwyn dołącza do bandytów Kruka, podobnie jak inni, którzy ocaleli i uciekli z kolonii. Uciekinierzy trafiają do Jarkendaru gdzie osiedlają się. Zaraz po tym Kruk, mianuje Bloodwyna swoją prawą ręką, wcielając w życie swój plan. Przyjęcie tej roli czyni go jeszcze bardziej agresywnym i aroganckim niż był dotychczas. Po rozkopaniu grobowca, bandzior otrzymuje od swojego przywódcy kopalnię złota oraz niewolników porwanych z wyspy Khorinis, po czym wydaje im rozkaz wydobycia złota. Potem więcej nie pojawia się w kopalni. Jako prawa ręka Kruka ma prawo wejścia do świątyni Adanosa i tam strzeże, by nikt nie zakradł się do jej komnat.

Gothic II: Noc Kruka[]

Nie możesz mnie pokonać! Jestem najbardziej zaufanym towarzyszem Kruka! Jego prawą ręką!
Bloodwyn o sobie

W kopalni bohater dowiaduje się od strażnika Garaza, że Bloodwyna łatwo sprowokować i ze złości często traci panowanie nad sobą, przez co kiepsko walczy z przeciwnikiem. Kiedy bohater zabija stado pełzaczy w świeżo odkrytej grocie pełnej surowca, wychodzi ze swojej siedziby, aby sprawdzić plotkę. Tam znów spotyka Bezimiennego, poznaje go od razu i zaczyna wywyższać się tym, że jest teraz potężny i o tym, że przeżył upadek bariery bez żadnych ran. Nie robi to jednak żadnego wrażenia na Bezimiennym, który skutecznie sprowadza byłego strażnika na ziemię. Pod koniec tej rozmowy Bloodwyn traci panowanie nad sobą, rzuca się na bohatera, po czym zostaje powalony na ziemię i zabity. Jego głowa staje się przepustką do świątyni Adanosa. Straż nie może uwierzyć gdy to widzi. Klucz należący do bandyty pasuje do kufra, w którym można znaleźć zbroję strażnika Kruka.

Bloodwyn w kopalni

Gothic Playable Teaser[]

Zwój GPT.png
Uwaga!
Ta sekcja przedstawia zawartość grywalnego zwiastuna projektu Gothic Remake. Podane poniżej informacje mogą zostać drastycznie zmienione w finalnej wersji gry.

Jest ciemnej karnacji. Nosi zbroję strażnika oraz posiada charakterystyczną maskę w postaci trupiej czaszki. Do Bezimiennego odnosi się pogardliwie. Podaje w wątpliwość czy potrafi on utrzymać miecz oraz twierdzi, że nie poradzi sobie z zabiciem zębacza, ale daje mu szansę w ramach jednego z zadań. Polega ono na dostarczeniu mu wilczego kła i mięsa zębacza, aby mógł spłacić dług u Draxa i Ratforda. Ma dobre relacje z Diegiem. Ma wpuścić bohatera dalej gdy ten zgasi ogień na wieży strażniczej, jednak nigdy do tego nie dochodzi, ponieważ gra się kończy.

Wpis o Bloodwynie w glosariuszu

Zlecane zadania[]

Modyfikacje[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Bloodwyn/Modyfikacje

Ciekawostki[]

  • Jeśli w pierwszej części serii Bezimienny wręczy Bloodwynowi 10 bryłek rudy za ochronę, strażnik będzie się domagał każdego dnia następnych 10 bryłek. W praktyce nawet gdy bohater wyrazi na to zgodę, to kolejne bryłki nie zostaną mu odebrane, ponieważ w skrypcie dialogu brak odpowiedniego polecenia.
  • Jeśli w tej samej części Bezimienny zabije go przed rozpoczęciem IV rozdziału, to strażnicy strzegący wówczas południowej bramy nie zaatakują bohatera.
  • Jeżeli w Gothic II: Noc Kruka podczas rozmowy z nim w kopalni złota Bezimienny będzie go prowokować (Bloodwyn wypowie wtedy słowa Aaagh! Ty psie!), to za każdą prowokację strażnik straci 5 punktów siły oraz 25 punktów trafień. Podczas rozmowy można sprowokować go maksymalnie 3 razy.
  • W Gothic postacie wymawiają jego imię jako [bludłyn], [bludłin], natomiast w Gothic II: Noc Kruka jako [bladłin].
  • W pierwotnych wersjach gry stoi na straży północnej bramy do obozu.

Bloodwyn w wersji alpha

Advertisement