Gothicpedia
Advertisement

Blizna – postać występująca w Gothic. Jest to magnat mieszkający na zamku w Starym Obozie.

Gothic[]

Razem z Arto jest strażnikiem Gomeza. Brał udział w wielkim buncie, dlatego też stał się magnatem. Charakterystyczna blizna na jego twarzy sprawiła, że zdobył przydomek Blizna. Prawdopodobnie dobrze zna swojego szefa, może świadczyć o tym chociażby fakt, że wie, iż Gomezowi nie zależy tyle na pieniądzach i dobrach materialnych, ile na samej władzy. Po zawaleniu się Starej Kopalni pilnuje razem z Bullitem wejścia do więzienia, gdzie został uwięziony kowal Stone. Ginie, gdy Bezimienny atakuje Stary Obóz.

Cytaty[]

Zobacz tutaj.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Kroniki Myrtany: Archolos[]

Istnieje wiele przesłanek, że w modyfikacji Kroniki Myrtany: Archolos, która dzieje się na 10 lat przed akcją gry Gothic, gracz wciela się w młodego Bliznę, noszącego wówczas imię Marvin.

Returning[]

Bliźnie udało się przeżyć i uciec z kolonii do Khorinis, gdzie został ochroniarzem lichwiarza Lehmara. Bohater musi go zabić (lub zaczarować, będąc czarnoksiężnikiem), gdy wykonuje zadanie Asmala.

Blizna w Returning 2.0

Rüstungsmod Small, Global Mod i Saga Przeznaczenie[]

Po upadku magicznej bariery Blizna uciekł, a raczej przyłączył się do bandytów Kruka. Bezimienny spotyka go w obozie bandytów, na ławce koło kopaczy. Wciąż nosi na sobie zbroję Magnata. Poznaje Bezimiennego za to co dokonał w Starym Obozie, ale nie żywi urazy. Po ekstremalnej ucieczce z kolonii, po upadku bariery, w zamęcie zostawił swój pierścień. Należał on do Gomeza, jednak Blizna zawsze chciał go dla siebie. Pierścień z akwamarynem znajduje się w starym pokoju Gomeza. Blizna każe przynieść pierścień w zamian za zbroję magnata należącą do Kruka, której i tak nie używa.

W III rozdziale Blizna wspomina, że polował na bagnie z nudów i napotkał na swojej drodze ziemnego golema. Wchłonął on miecz Blizny, a ten ratował się ucieczką. Ostrzega, że broń jest przeciw niemu nieskuteczna, więc potrzeba magii. Cronos poleca zaklęcie pięść wichru.

W wydarzeniach z Epilogu Blizna próbuje odkupić swoje winy. Błąka się on po bezdrożach Khorinis.

W Imperium Popiołów dołącza do Krucjaty Ludowej.

Gothic Edycja rozszerzona[]

Orik zleca jego zabójstwo Bezimiennemu i Kosie.

Requiem[]

W modyfikacji Requiem występuje jako zombie.

Ciekawostki[]

  • Jest jedynym magnatem, który ma kuszę, ale nie ma ani jednego bełtu, więc nie może jej użyć. Bełty do niej ma dopiero w piątym rozdziale.
Advertisement