Gothicpedia
Advertisement

Berło Varantu – pradawny artefakt i kostur występujący w Gothic 3.

Przed akcją gry[]

Podczas podróży Wiecznego Wędrowca i koczowników Innos przemówił do niego, każąc mu odłożyć kostur i dając berło, które Wędrowiec dzierżył aż do śmierci. Gdy sługa Innosa sprowadził artefakty Adanosa do świątyń, kostur i berło zostały zalane przez wielką powódź. Berło dostało się wiele lat później, w niewiadomych okolicznościach, w ręce ludu Varantu, który został podbity przez króla Rhobara II. Król po zwycięskiej wojnie przejął berło jako symbol swojej władzy. Gdy stolicę oblegali orkowie, król wraz ze swymi magami stworzył magiczną barierę, czerpiąc moc głównie z Berła Varantu. Dopóki Berło istniało, istniała bariera, która została przez nie stworzona. Rhobar dzierży Berło w filmie wprowadzającym do pierwszej części gry.

Gothic 3[]

Wygląd[]

Berło wykonane jest ze złota z licznymi zdobieniami na powierzchni kija. Z czubku kostura wydobywa się błękitne światło.

Występowanie[]

Bezimienny podczas kolejnych spotkań z królem ma szansę zdobyć berło na dwa sposoby:

  • Król odda Berło Bezimiennemu, gdy ten zdobędzie artefakty Adanosa, aby aktywować chram Innosa w klasztorze (ścieżka Innosa).
  • Zabijając króla i zabierając berło z jego zwłok (ścieżka Xardasa i Beliara).

Statystyki[]

Berło zadaje 10 punktów obrażeń od uderzenia. Do jego uniesienia nie są wymagane żadne umiejętności ani atrybuty. Nie można go sprzedać ani kupić.

Dalsze losy[]

Dalsze losy berła są nieznane. Możliwe że Xardas lub Bezimienny wziął je razem z resztą artefaktów do Niezbadanych Krain, zostawił w Myrtanie koło portalu lub zniszczył zaraz po wykorzystaniu. Druga opcja wydaje się jednak najmniej prawdopodobna, ponieważ w dodatku Zmierzch Bogów kostur i berło nie leżą przy portalu. Istnieje też szansa, że ktoś je sobie przywłaszczył.

Ciekawostki[]

  • Berło Varantu zostaje wspomniane w niemieckiej i angielskiej wersji gry przez sędziego podczas jego przemowy w filmie wprowadzającym.
Advertisement