FANDOM

Bennet – postać występująca w Gothic II. Jest kowalem najemników, mieszka na farmie Onara.

Gothic II Edytuj

Został przyjęty przez Lee w poczet najemników jako kowal. Z tego faktu nie był zadowolony Wilk, gdyż to on przed Bennetem służył jako kowal najemników. Jest niezwykle uzdolniony w swoim fachu, o czym świadczy m.in. jego umiejętność tworzenia broni z magicznej rudy. Oprócz tego zajmuje się też złotnictwem. W trzecim rozdziale zostaje niesłusznie oskarżony o zabójstwo paladyna Lothara, po czym aresztowany i skazany na wyrok śmierci. Jak się jednak później okazuje, donos złożył sekretarz gubernatora – Cornelius. Prawdziwym mordercą był jeden z poszukiwaczy, a sam Cornelius został przez nich przekupiony w zamian za fałszywe zeznania. Ostatecznie kowala uniewinniono dzięki Bezimiennemu, który ujawnił prawdę, za co Bennet wynagradza bohatera w postaci lekkiej zbroi łowcy smoków (jeśli jest najemnikiem) lub amuletu (jeśli jest członkiem innej gildii). W tym samym rozdziale, na prośbę przyszłego króla Myrtany, naprawia Oko Innosa, natomiast w piątym może dla niego wykuć ciężki pancerz łowcy smoków, a także popłynąć z nim na Dwór Irdorath.

Zlecane zadania Edytuj

Towary Edytuj

  • Towary handlarzy, ich ilość oraz statystyki mogą się znacznie różnić w grze bez dodatku „Noc Kruka”.

Rozdział I Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Surowa stal 3 10
Młot kowalski 2 200
Pas najemnika 1 250

Rozdział II Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Surowa stal 3 10

Rozdział III Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Surowa stal 3 10
Bryłka rudy 1 200
Pas pełzacza 1 250

Rozdział IV Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Surowa stal 3 10
Bryłka rudy 2 200

Rozdział V Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Surowa stal 3 10
Bryłka rudy 2 200

Rozdział VI Edytuj

Przedmiot Ilość Cena
Surowa stal 3 10
El Bastardo 1 1300
Katowski topór 1 1250
Ciężki miecz dwuręczny 1 1350
Barbarzyński topór bojowy 1 1500
Topór berserkera 1 3000
Bryłka rudy 4 200
Strzała 140 1
Bełt 140 1

Modyfikacje Edytuj

Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Bennet pozostał na farmie Onara i nadal jest kowalem najemników. Po przegranej walce Velayi z Darem współczuje bohaterce, że została tak potraktowana. Z informacji usłyszanych na targowisku wynika, że Bennet odkupił od myśliwych kulę i młot należące do goblinów. Jako że najemnik chce mieć zysk z zakupu młota, każe zapłacić wojowniczce 500 sztuk złota. Po otrzymaniu kwoty, Bennet daje młot. Kiedy bohaterka pyta o nowego właściciela kuli, kowal żąda 100 sztuk złota. Velaya jednak nie chce płacić i wyzywa Benneta na pojedynek, który wygrywa. Po przegranej kowal oznajmia Velayi, że kulę sprzedał Sagitcie. W późniejszym etapie modyfikacji można kupić u niego brakujące płytki z pancerza pełzaczy do zbroi. Po spotkaniu z Corneliusem w jaskini niedaleko wieży Xardasa, można go wydać żądnemu zemsty Bennetowi.

Mroczny Legion Edytuj

Podobnie jak reszta przyjaciół Bezimiennego przeżył sztorm oraz podbój Khorinis. Wraz z grupą ocalałych przebywa w latarni morskiej Jacka. Potem dołącza do ruchu oporu.

Dalsze losy Edytuj

Jego dalsze losy nie są znane. Po dopłynięciu Bezimiennego na kontynent, prawdopodobnie uciekł, został pojmany albo zabity przez piratów.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeżeli Bezimienny weźmie na statek jednocześnie Benneta i Wilka, a potem nie dopilnuje porządku na pokładzie, w pewnym momencie może zastać pracującego przy kuźni znajomego z kolonii karnej i zwłoki drugiego kowala. Prawdopodobnie więc Wilk, będąc zazdrosnym, że Bennet znów zabiera mu pracę, nie przepuścił okazji, by go zabić, gdy akurat Bezimiennego nie było w pobliżu.
  • Jeżeli bohater wejdzie na statek podczas jednego z ataków orków, zobaczy jak zaczyna się walka między Wilkiem a Bennetem.
  • Czasami Bennet „blokuje się” przy wiadrze z wodą. Jest to błąd gry.
  • Przy każdym korzystaniu z kuźni lub kowadła będą się pojawiać w jego ekwipunku (tym samym w sprzedaży) narzędzia kowalskie, co jest korzystne, jeśli bohater pracuje dla Harada. Zostało to poprawione w kilku modyfikacjach.
  • Jego ciało leży na plaży w modyfikacji do gry Gothic 3 o nazwie Content Mod 2.6.2.
  • Bennet wykonuje dla bohatera ciężki pancerz łowcy smoków dopiero gdy ten przeczyta Almanach, mimo że wcześniej wykonał już kilka sztuk tej zbroi.