Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Bennet – postać występująca w Gothic II. Jest kowalem najemników, mieszka na farmie Onara.

Gothic II[]

Został przyjęty przez Lee w poczet najemników jako kowal. Z tego faktu nie był zadowolony Wilk, gdyż to on przed Bennetem zajmował się zbrojownią najemników. Jest niezwykle uzdolniony w swoim fachu, o czym świadczy m.in. jego umiejętność tworzenia broni z magicznej rudy. W III rozdziale zostaje aresztowany pod zarzutem zabójstwa paladyna Lothara i skazany na śmierć przez powieszenie. Jak się jednak okazuje, fałszywe oskarżenie złożył sekretarz gubernatora – Cornelius, którego przekupił jeden z poszukiwaczy. Ostatecznie dzięki Bezimiennemu kowala uniewinniono, za co Bennet obdarowuje bohatera podarkiem w postaci lekkiej zbroi łowcy smoków (jeśli ten jest najemnikiem) lub amuletu (jeśli jest członkiem innej gildii). Oprócz tego zajmuje się też złotnictwem, co czyni go jedynym fachowcem mogącym naprawić Oko Innosa. Natomiast w V rozdziale może dla niego wykuć ciężki pancerz łowcy smoków, jeżeli otrzyma smocze jaja. Jest jedną z osób, które mogą popłynąć na Dwór Irdorath.

Zlecane zadania[]

Towary[]

  • Towary handlarza, ich ilość oraz statystyki mogą się znacznie różnić w grze bez dodatku „Noc Kruka”.
Rozdział I
Przedmiot Ilość Cena
Surowa stal 3 10
Młot kowalski 2 200
Pas najemnika 1 250
Rozdział II
Przedmiot Ilość Cena
Surowa stal 3 10
Rozdział III
Przedmiot Ilość Cena
Surowa stal 3 10
Bryłka rudy 1 200
Pas pełzacza 1 250
Rozdział IV
Przedmiot Ilość Cena
Surowa stal 3 10
Bryłka rudy 2 200
Rozdział V
Przedmiot Ilość Cena
Surowa stal 3 10
Bryłka rudy 2 200
Rozdział VI
Przedmiot Ilość Cena
Surowa stal 3 10
El Bastardo 1 1300
Katowski topór 1 1250
Ciężki miecz dwuręczny 1 1350
Barbarzyński topór bojowy 1 1500
Topór berserkera 1 3000
Bryłka rudy 4 200
Strzała 140 1
Bełt 140 1

Dalsze losy[]

Jego dalsze losy nie są znane. Po dopłynięciu Bezimiennego na kontynent prawdopodobnie uciekł, został pojmany albo zabity przez orków. Mógł też zostać zabity przez piratów po przybyciu do Myrtany.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki[]

Bennet pozostał na farmie Onara i nadal jest kowalem najemników. Lekceważąco odnosi się do bohaterki, co niejednokrotnie przysparza kłopotów w trakcie rozgrywki. Na przykład gdy odkupił od myśliwych kulę i młot należące do goblinów, każe wojowniczce zapłacić za artefakt 500 sztuk złota. Gdy za samą informację o kuli kowal żąda kolejnych 100 sztuk złota, Velaya w złości posługuje się argumentem siłowym. Innym razem kowal oczekuje zapłaty za samo milczenie, gdy Velaya porusza temat koła zębatego do młyna, który planuje na nowo uruchomić Bodo. W późniejszym etapie modyfikacji można kupić u kowala brakujące płytki z pancerza pełzaczy do zbroi. Benneta można także powiadomić o miejscu pobytu Corneliusa, który schronił się w jaskini bandytów Brago znajdującej się przy drodze do wieży Xardasa.

Mroczny Legion[]

Podobnie jak reszta przyjaciół Bezimiennego przeżył sztorm oraz podbój Khorinis. Wraz z grupą ocalałych przebywa w latarni morskiej Jacka. Potem dołącza do ruchu oporu. Jako kowal buntowników ma za zadanie wykuć dla Bezimiennego mistyczny pancerz.

VarusBiker Edition[]

Może wykuć dla bohatera nowe rodzaje mieczy.

Returning[]

Może nauczyć bohatera ulepszać zbroje najemników.

LIHVER edition[]

Może nauczyć bohatera wykuwać nowe miecze.

Global Mod oraz Saga Przeznaczenie[]

Potrzebuje szczypiec do naprawy Oka Innosa. Owe szczypce ma jego przyjaciel – kowal w obozie myśliwych w Dolinie Przodków. Poza tym Bennet może wykuć dla bohatera Zguby Bogów potrzebne do pokonania silniejszych członków Starożytnego Kultu.

Imperium Popiołów[]

Jest jednym z załogantów Esmeraldy. Ma konflikt z Wilkiem, który bohater próbuje rozwiązać. Bennet chce opuścić statek, a wtedy Wilk zajmie kuźnie okrętową. Bohater znajduje kowalowi z farmy nowe miejsce pracy, a Wilk może w końcu pracować w kuźni.

Blood Night[]

Może naprawić dla bohatera uszkodzoną zbroję Kruka.

Ciekawostki[]

  • Jeżeli Bezimienny weźmie na statek jednocześnie Benneta i Wilka, a potem nie dopilnuje porządku na pokładzie, w pewnym momencie może zastać pracującego przy kuźni znajomego z kolonii karnej i zwłoki drugiego kowala. Możliwe że Wilk, będąc zazdrosnym, że Bennet znów zabiera mu pracę, nie przepuścił okazji, by go zabić, gdy akurat Bezimiennego nie było w pobliżu. Nie ma jednak w skryptach żadnego kodu, który potwierdziłby celowość tego zdarzenia, więc prawdopodobniejsze wytłumaczenie jest takie, że gdy Bennet zginie podczas ataku orków na statek, Wilk przejmuje jego stanowisko.
  • Jeżeli bohater wejdzie na statek podczas jednego z ataków orków, zobaczy jak zaczyna się walka między Wilkiem a Bennetem.
  • Czasami Bennet blokuje się przy wiadrze z wodą.
  • Przy każdym korzystaniu z kuźni lub kowadła będą się pojawiać w jego ekwipunku (tym samym w sprzedaży) narzędzia kowalskie, co jest korzystne, jeśli bohater pracuje dla Harada. Zostało to poprawione w kilku modyfikacjach.
  • Jego ciało leży na plaży w modyfikacji do gry Gothic 3 o nazwie Content Mod 2.6.2.
  • Bennet wykonuje dla bohatera ciężki pancerz łowcy smoków, dopiero gdy ten przeczyta Almanach, mimo że wcześniej wykonał już kilka sztuk tej zbroi.
Advertisement