Bełt – pocisk do kuszy występujący w każdej części serii Gothic.

Gothic[]

Promień bełtu wykonany jest z drewna, na który nasadzono metalowy grot. Bełt nie posiada lotki. Jego wartość wynosi 1 bryłkę rudy. Jest powszechnie dostępny u wielu kupców handlujących bronią.

Gothic II[]

Zmieniono wygląd bełtu. Posiada teraz bardziej wyprofilowany promień oraz grot, posiada metalowe umocnienia oraz zyskał lotki. Jego wartość wynosi 1 sztukę złota.

Gothic II: Noc Kruka[]

Bezimienny ma możliwość zdobycia magicznych bełtów, z których może korzystać przy użyciu magicznej kuszy.

Gothic 3[]

Wygląd[]

Bełt wykonany jest z ciemnego drewna. Składa się z dwóch części: promienia i grotu, który wykonany jest z metalu. Od strzały różni się długością i brakiem lotki.

Występowanie[]

Można go często znaleźć w skrzyniach lub u poległych kuszników. Dodatkowo można też je kupić od handlarzy bronią. W grze nie ma przepisu ich wytwarzania, także są to jedyne sposoby ich zdobywania. Oprócz zwykłego bełtu występuje również ostry bełt, który zadaje większe obrażenia.

Statystyki[]

Bełt zadaje 0 punktów obrażeń, co oznacza, że będzie zadawał tyle obrażeń ile broń, z której zostanie wystrzelony pocisk. Jedną sztukę można kupić za 4 sztuki złota, lecz przy sprzedaży jej cena spada do najmniejszej możliwej wartości, czyli 1 sztuki złota.

Zobacz także[]

Gothic 3: Zmierzch Bogów[]

Wygląd[]

Wygląd nie uległ zmianie względem podstawowej wersji gry.

Występowanie[]

Podobnie jak w Gothic 3 można go znaleźć w skrzyniach i u poległych kuszników. Oprócz tego sprzedaje je kilku handlarzy:

  • Kunz (100 sztuk);
  • Boris (33 sztuki);
  • Garik (50 sztuk);
  • Handlarz w pomieszczeniu na murach przy południowej bramie w Geldern (60 sztuk);
  • Handlarz przy bramie w Vengardzie niedaleko Hanza (150 sztuk);
  • Handlarz przy schodach prowadzących do zamku w Vengardzie (200 sztuk);
  • Handlarz przy młynie w Silden (25 sztuk);
  • Handlarz przy karczmie Antona w Silden (50 sztuk);
  • Handlarz w chacie najbliżej cmentarza w Faring (50 sztuk);
  • Wojownik wewnątrz karczmy w Monterze (100 sztuk);
  • Łowca wewnątrz karczmy w Monterze (200 sztuk).

Nie można go samodzielnie wytworzyć.

Statystyki[]

Statystyki nie uległy zmianie względem podstawowej wersji gry.

Zobacz także[]

Gothic 3: The Beginning[]

Bełty są jedyną amunicją do kuszy, której może używać Xardas. Można znaleźć je w wielu skrzyniach, beczkach i tym podobnych miejscach.

Na sprzedaż bełty oferuje jedynie kowal z Khorinis. Sprzedaje je po 3 sztuki złota. Wartość sprzedaży bełtu to 1 sztuka złota.

ArcaniA[]

W ArcaniA bełt jest wykonany z drewna, posiada ostry grot z metalu, a u jego końca znajduje się lotka wykonana z czerwonych piór. Jego wartość sprzedaży to 1 sztuka złota.

Zobacz także[]

Ciekawostki[]

  • Jeśli w Gothic 3 gracz ma włączoną opcję szybkiej kradzieży, to przy odpowiednio szybkim naciskaniu prawego przycisku myszy gracz może zbierać nadlatujące w jego kierunku bełty zanim te go zranią.