Gothicpedia
Advertisement

Bartok – postać występująca w Gothic II. Jest to obywatel i myśliwy mieszkający w Khorinis.

Przed akcją gry[]

Pracował dla łuczarza Bospera, zdobywając dla niego wilcze skóry. Gdy w lasach Khorinis zrobiło się niebezpiecznie, Bartok postanowił zrezygnować z pracy dla Bospera, mimo jego sprzeciwów.

Gothic II[]

Zazwyczaj kręci się pomiędzy placem wisielców a placem targowym. Może nauczyć bohatera skradania się, jak również posługiwania się łukiem. Udziela Bezimiennemu paru informacji o Bosperze. Za 50 sztuk złota może iść z Bezimiennym na polowanie do lasów za południową bramą Khorinis, ale tylko wtedy, gdy bohater będzie umiał obdzierać ze skóry zwierzęta. Na drodze polowania spotkają sześć wilków, parę krwiopijców, cieniostwora i orka zwiadowcę. Następnie Bartok, przerażony orkiem, wraca do miasta.

Gothic II: Noc Kruka[]

W dodatku Gothic II: Noc Kruka mówi bohaterowi, że zaginął jego kumpel, Trokar.

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Bartok został prawdopodobnie zabity, bądź zniewolony.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

L'HIVER Edition[]

Bartok nosi w niej wzmocniony pancerz myśliwego (ulepszony skórzany pancerz), przebieg polowania z nim nie zmienia się, ale wysoki poziom trudności modyfikacji sprawia, że prawdopodobieństwo jego zgonu podczas łowów jest o wiele wyższe.

Bartok na placu wisielców w L'HIVER Edition

Returning[]

W modyfikacji Returning można znaleźć jego ciało za farmą Akila. W pobliżu jest dużo orków i wargów.

Bartok w modyfikacji Returning 2.0

Velaya – Historia wojowniczki[]

Bartok wraz z Regisem zajmują się polowaniem na zwierzęta. Nie chce zostać nauczycielem Velayi. Później bohaterka dowiaduje się od niego, że wraz z kolegą po fachu sprzedali goblińskie artefakty. Jak się później okazuje, jest związany ze sprawą tymoriańskiej medycyny, gdyż nowo zdobyte trofea sprzedawał Salandrilowi.

Przeznaczenie[]

Bohater może poinformować myśliwego, że jego przyjaciel Trokar został pożarty przez potwora morskiego, gdy płynął na spotkanie ze złodziejem Jesperem. Bartok może dołączyć do Stowarzyszenia Myśliwych w Dolinie Przodków, gdy dowie się o istnieniu tamtejszego obozu.

Mroczny Legion[]

Po ataku orków oraz innych sił mroku na Khorinis, Bartok oraz kilku mieszkańców miasta ucieka i dołącza do buntowników. Nie pełni żadnej roli w modyfikacji. Jest jedną z postaci tła.

Ciekawostki[]

  • Przeprowadzenie z nim dialogu o Trokarze uaktywnia niemożliwe do ukończenia zadanie, niewidoczne w dzienniku zadań.
  • Jeśli bohater uda się z Bartokiem na polowanie, to w lesie pojawią się trzy dodatkowe wilki (na początku gry są tam tylko trzy wilki, podczas polowania można spotkać łącznie sześć).
Advertisement