FANDOM

Baronia Stewark – teren, obejmujący miasto Stewark i jego okolice. Dzięki położeniu na przecięciu szlaków handlowych, baronia ta jest jedną z najbogatszych na Argaanii.

Opis Edytuj

W baronii tej trwa spór o władzę – kolaborujący z Królestwem Myrtany Renwick walczy o władzę ze swym bratem, Hertanem, którego oczernił w oczach mieszkańców twierdząc, że to właśnie on zdradził Argaanię na rzecz Myrtańczyków. Z powodu bitwy w Krwawej Dolinie, przełęcz do baronii Srebrowód jest zablokowana i nikt nie może przez nią przejść bez otrzymania specjalnego glejtu od barona. Baronia Stewark na północy graniczy z zajętą przez wojsko Myrtany Thorniarą, na wschodzie z baronią Setarrif.

Armia Edytuj

Porządku w baronii strzeże milicja, która również ma za zadanie obrony terenu przed ewentualnymi atakami wojsk Myrtany.

Gospodarka Edytuj

Dzięki szlakom handlowym i wielkiej farmie Ogtara, baronia Stewark była jedną z najbogatszych. W mieście znajduje się wiele kram kupieckich i sklepów, prowadzony jest również handel z innymi wyspami archipelagu, m.in. Feshyr.