Baltram – postać występująca w Gothic II. Jest to kupiec z Khorinis. Wystawia swoje towary na placu targowym w mieście. Handluje głównie żywnością.

Gothic II[edytuj | edytuj kod]

Jeśli Bezimienny nie należy jeszcze do żadnej gildii i dowie się o zleceniu Baltrama od Nagura, może podjąć się przyniesienia paczki z żywnością z farmy Akila. Poprzedni posłaniec kupca został zamordowany właśnie przez Nagura. Bohater może zanieść paczkę kupcowi lub złodziejowi. Jeśli Bezimienny zostanie najemnikiem na farmie Onara, Baltram nie będzie chciał z nim rozmawiać, gdyż uważa, że bohater pobudza chłopów do buntu. Można go przekonać do wspólnego robienia interesów przynosząc mu 10 butelek wina i 10 szynek. Po ich dostarczeniu bohater otrzymuje 150 punktów doświadczenia oraz może ponownie handlować z Baltramem.

Gothic II: Noc Kruka[edytuj | edytuj kod]

Baltram należy do Wodnego Kręgu i jeśli Bezimienny założy pierścień Laresa z akwamarynem, może załatwić dla członka Wodnego Kręgu zastępstwo. Prowadzi też ze Skipem wymianę handlową i bohater może mu w tym pomóc, zanosząc piratowi paczkę. Ten w zamian za paczkę da mu dwie butelki rumu.

Towary[edytuj | edytuj kod]

Asortyment z I rozdziału to asortyment początkowy. Reszta rozdziałów to przedmioty, które zostają dodane do przedmiotów oferowanych przez handlarza.

Rozdział I[edytuj | edytuj kod]

Przedmiot Ilość Cena
Woda 5 10
Chleb 3 20
Ser 2 30
Amulet życia 1 400

Rozdział II[edytuj | edytuj kod]

Przedmiot Ilość Cena
Ser 5 30
Smażone mięso 5 6
Gulasz 5 8
Zupa rybna 5 20

Rozdział III[edytuj | edytuj kod]

Przedmiot Ilość Cena
Ser 2 30
Szynka 2 50
Smażone mięso 10 6
Gulasz 5 8
Kiełbasa 5 30
Gin 5 15

Rozdział IV[edytuj | edytuj kod]

Przedmiot Ilość Cena
Wino 5 20
Mleko 10 15
Smażone mięso 5 6
Gulasz 5 8
Kiełbasa 5 30
Szynka 5 50

Rozdział V[edytuj | edytuj kod]

Przedmiot Ilość Cena
Wino 2 20
Mleko 5 15
Smażone mięso 5 6
Gulasz 5 8
Kiełbasa 5 30
Szynka 5 50

Modyfikacje[edytuj | edytuj kod]

Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki[edytuj | edytuj kod]

Baltram nadal sprzedaje towary na targowisku. Zgadza się głosować na Hannę pod warunkiem, jeśli bohaterka przyniesie mu winogrona. Po nieudanych zakupach u handlarzy Velaya kupuje owoce u Sagitty, która przechowuje je w bryle lodu. Po przyniesieniu odpowiedniej ilości towaru, Baltram zgadza się głosować na właścicielkę gospody.

Przeznaczenie[edytuj | edytuj kod]

W II rozdziale Vatras wysyła Bezimiennego do Baltrama z myślą, że może im się przydać. Baltram wyjawia, że interesy idą krucho. Jego ostatnią nadzieją jest... marchewka. Ten interes zaproponowała mu Zenobia.

Baltram posiada również 5 kiści winogron potrzebnych Liforowi do wypełnienia zadania Deficyt winogron. Odda je za konfitury wyrabiane przez Agnes – koleżankę Lucy.

Dalsze losy[edytuj | edytuj kod]

Po odpłynięciu Bezimiennego z Khorinis, miasto zostało zaatakowane przez orków, przez co Baltram został prawdopodobnie przez nich zabity lub został niewolnikiem.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Goniec Baltrama, którego zabił Nagur, nie występuje w grze, lecz można przywołać go za pomocą kodu Vlk_4006_Bote.
  • W Gothic II odmawia handlu z Bezimiennym jeśli ten podpadł Cantharowi, w dodatku Noc Kruka funkcja ta została wyłączona.