Gothicpedia
Advertisement
Do poprawy i zalążek ico.png
Artykuł do poprawy
Ta strona wymaga poprawy! Możesz pomóc Gothicpedii edytując ją!
Sprawdź zgodność artykułu z polityką redagowania lub podaj szczegółowy opis potrzebnych zmian.

Błyskawica – zaklęcie magii Beliara występujące w Gothic II, Gothic 3 oraz Gothic 3: Zmierzch Bogów.

Gothic II[]

Bezimienny może nauczyć się tworzyć runę tego zaklęcia od Marduka. Aby stworzyć runę z tym czarem, bohater potrzebuje pustego kamienia runicznego, zwoju z zaklęciem oraz skały krystalicznej i kwarcytu. Czar zadaje 150 punktów obrażeń, zaś do rzucenia wymaga 30 punktów many.

Gothic 3[]

Czar można rzucić na dwa sposoby: krótki i długi (w zależności od długości przytrzymania LPM). W przypadku tego drugiego błyskawica podąża za celem zaklęcia oraz zadaje większe obrażenia. Zużywa to jednak więcej many (30 punktów). Krótkie przytrzymanie LPM skutkuje zużyciem 15 punktów many. Zaklęcia można się nauczyć przy chramie Beliara za 5 punktów nauki i 1000 sztuk złota. Jednak Bezimienny musi posiadać co najmniej 30 punktów prastarej wiedzy. Jest to odpowiednik kuli ognia po stronie Innosa.

W świecie gry zwoje błyskawicy występują pospolicie w skrzyniach rozsianych po Myrtanie, Varancie i Nordmarze. Jedna sztuka jest wymagana do produkcji miecza runicznego przy kowadle. Papierowy zapis zaklęcia można sprzedać za 30 sztuk złota, a przy odkupywaniu wartość wzrośnie do 100 sztuk złota.

Ciekawostki[]

  • Czar ten zadaje podwójne obrażenia, jeżeli cel znajduje się w wodzie.

Zobacz także[]

Advertisement