FANDOM

Bóg – Bliżej nieokreślona i nienazwana istota boska, czczona w królestwie Gatyah przez Zakon, oraz zapewne przez wielu zwykłych mieszkańców. Zostaje wspomniana w modyfikacji Diccuric przez Malchiasza, Dereka oraz kilka innych postaci, zwłaszcza podczas przytaczania powiedzeń.

Diccuric Edytuj

Nie ma absolutnie żadnych informacji odnośnie tego, co można zawdzięczać temu bogu ani za co odpowiada. Można jedynie spekulować, że w Gatyah istnieje religia monoteistyczna, gdyż poza Bogiem nie padają imiona żadnych innych bóstw. Bóg może być tam stworzycielem absolutnie wszystkiego. Wiadomo tylko, że Zakon jest najważniejszą organizacją czczącą go oraz odpowiada za jego kult. Wierzą oni także, że Bóg raz na jakiś czas wysyła ludziom znaki pod postacią srebrzystego ptaka, który jest zwiastunem samych dobrych wydarzeń, ale żeby miały one miejsce, Strażnik Niebios musi go dostrzec.

Bóg a Innos Edytuj

Jako że modyfikacja Diccuric rozgrywa się w tym samym uniwersum co Gothic, można spekulować, że tym bezimiennym bogiem jest po prostu Innos. Obydwaj są przedstawieni jako bogowie sprawiedliwości i wszystkiego co dobre na świecie. Obydwaj także nie lubią, gdy ich sługi ich zawodzą.