FANDOM

Artykuł niekanoniczny

Azgalor – demoniczny czarny smok występujący w modyfikacji Returning.

1000 lat przed akcją modyfikacji Edytuj

Szamani orków zamieszkujący Kalimdor znaleźli potężny artefakt – Oko Gniewu. Z jego pomocą przyzwali Wielki Cień – potężnego czarnego smoka, Azgalora i oddali mu artefakt. Mieli nadzieję, że pomoże im w podbojach i uczyni ich wojowników silniejszymi. Ten przyzwał Kowala Dusz – potężnego demona, który złożył orkom propozycję nie do odrzucenia. Oni zaś bezmyślnie się na to zgodzili, choć ich wódz, Ur-Thrall był przeciwny współpracy z Azgalorem. Od tej pory orkowie pili krew demonów, dzięki której mogli podbijać coraz to nowe tereny, jednak Kowal Dusz stopniowo przejmował władzę nad ich umysłami. Po każdej wygranej bitwie, Kowal zbierał dusze zabitych orków i ludzi i oddawał je swemu panu, ciała zaś obracał w nieumarłych, którzy wspomagali orków w bitwach. Koniec końców orkowie mieli dość walk i chcieli się wyzwolić. Azgalor wysłał więc przeciw nim armię, na której czele stanął Kowal Dusz oraz nieumarły generał – Dakat. Bitwa zakończyła się porażką mrocznych wojsk i śmiercią Kowala Dusz. Wówczas Azgalor rzucił klątwę na wszystkich, którzy pili krew demonów zamieniając ich w duchy, po czym zniknął i nigdy więcej się nie pojawił. Jedynie Ur-Thrallowi udało się zbiec.

Returning Edytuj

Tysiąc lat później, Ur-Thrall wysyła Bezimiennego do doliny po serce Azgalora. Chce on pomścić swego brata Ur-Groma, który zginął w walce z Kowalem Dusz. Bohater, docierając do zniszczonego i spalonego miejsca poznaje historię Oka Gniewu i znajduje przeklętych orków, pośród których jest także Ur-Grom. Następnie wyrusza w podróż po dolinie, zabija Dakata i odzyskuje Oko Gniewu. Po tym, zgodnie z radą Ur-Groma, uzbraja się w DVARTAZDAH – starożytną broń szamana-wojownika. Następnie udaje się do rytualnego ołtarza i po raz drugi przyzywa Wielki Cień. Azgalor wylatuje spod ziemi i rusza bohaterowi na spotkanie, a całą dolinę skrywa mrok. Przyszły król Myrtany wchodzi na wzniesienie, na którym wylądował smok. Po rozmowie z arcydemonem wyciąga kuszę i zabija Azgalora magicznymi bełtami. Wówczas mrok ustępuje, a wszyscy orkowie odzyskują ciała.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest nawiązaniem do postaci z serii gier Warcraft – jedynie role demona (Mannorotha/Kowala Dusz) i smoka (Azgalora) zostały odwrócone w tym zakresie, że oryginalny Azgalor był sługą Mannorotha, podczas gdy w Returning to Azgalor rozkazywał Kowalowi.
  • Można go także zabić, nie używając DVARTAZDAH, jest to jednak bardzo trudne.