FANDOM

Avogadro – postać występująca w Gothic 3. Jest to alchemik mieszkający w Trelis.

Przed akcją gry Edytuj

Mieszka w Trelis, gdzie utrzymuje się z pracy alchemika. Po zdobyciu miasta przez orków rozpoczyna pracę dla nich, choć nie przychodzi mu to łatwo, bo jest przez nich poniżany i wydrwiwany. Pewnego dnia postanawia więc uciec z miasta. Swe kroki kieruje na farmę Josha.

Gothic 3 Edytuj

Przy pierwszym spotkaniu Avogadro denerwuje się, że zostanie odkryty i szybko wzbudza podejrzenia Bezimiennego. Ork Pranck zleca bohaterowi zadanie odnalezienia zbiegłego Avogadro i sprowadzenia go do Trelis, gdyż brakuje w mieście kogoś, kto przyrządziłby mu mikstury lecznicze. Gdy bohater każe iść alchemikowi do miasta, mężczyzna proponuje mu złoto w zamian za pozwolenie na pobyt na farmie. Gdy próba przekupstwa się nie udaje, alchemik mówi, że zawiódł się na Bezimiennym i wraca do Trelis – prosi tylko o ochronę w drodze powrotnej. Jeśli bohater weźmie złoto od Avogardo i pozwoli mu zostać na farmie, sam będzie musiał wręczyć Pranckowi mikstury lecznicze.

Po powrocie do miasta może handlować z bohaterem wyposażeniem alchemicznym.

Zlecane zadania Edytuj

Dalsze losy Edytuj

Jego dalsze losy nie są znane. Prawdopodobnie zginął lub opuścił Trelis, gdyż jego pracownia jest zajmowana przez czarnego maga.

Ciekawostki Edytuj

  • Imię alchemika jest nawiązaniem do Amedeo Avogadro, włoskiego fizyka przełomu XVIII-XIX wieku, któremu przypisuje się m.in. opracowanie liczby Avogadra – jednej z podstawowych stałych fizycznych.