FANDOM

Atak Rhobara III na Argaan – konflikt zbrojny, rozgrywany pomiędzy Królestwem Myrtany i Królestwem Argaanii.

Przebieg i Skutki Edytuj

Po zjednoczeniu kontynentu oraz wyzwoleniu wyspy Khorinis, Rhobar III postanowił dokończyć dzieło jednoczenia Starego Królestwa. W tym celu władca od nowa wybudował królewską flotę i wyruszył na podbój. Początkowo zniszczył flotę Wysp Południowych w tym jej dumę Łzę Setarrif. Po zdobyciu supremacji na wodzie nastąpił desant w mieście Thorniara. Miasto po walce upadło a siły króla Ethorna VI wycofały się w głąb wyspy w celu przegrupowania i odnowienia sił. W międzyczasie najemnicy myrtańscy pod wodzą Drurhanga najechali wyspę Feshyr, przez co obudzili chęć odwetu w nowym Bezimiennym. Po ugruntowaniu pozycji w Thorniarze Rhobar III rozkazał, by generał Lee udał się do Setarrif w celu oblężenia miasta a następnie zdobycia go. Natomiast Lord Hagen miał zdobyć zachodnią cześć wyspy, jednak jego siły poniosły straty podczas bitwy z Lordem Gawaanem przez co powrócił do Thorniary. Pod koniec wojny siły Myrtany panowały nad małą częścią wyspy (do Krwawej Doliny) oraz kontrolowały morze, przez co żadne wsparcie dla Ethorna nie mogło nadejść, a siły Południowców kontrolowały pozostałą cześć wyspy. Wojna zakończyła się po pokonaniu Arcydemona podpisaniem pokoju.