Gothicpedia
Advertisement

Atak Rhobara III na Argaan – konflikt zbrojny pomiędzy Królestwem Myrtany i Królestwem Argaanii.

Przyczyny[]

Po zjednoczeniu kontynentu oraz wyzwoleniu wyspy Khorinis, Rhobar III postanowił dokończyć dzieło jednoczenia Starego Królestwa, podbijając Wyspy Południowe.

Przebieg[]

Myrtańska przewaga morska[]

Królestwo Myrtany odbudowało swoją flotę i wyruszyło na podbój. Początkowo Rhobar III zniszczył flotę Królestwa Argaanii, w tym jej okręt flagowy – Łzę Setarrif. Po zdobyciu przewagi morskiej nastąpił desant w mieście Thorniara. Miasto zostało podbite, a siły króla Ethorna VI wycofały się w głąb wyspy w celu przegrupowania. W międzyczasie najemnicy myrtańscy pod wodzą Drurhanga najechali wyspę Feshyr, przez co obudzili chęć odwetu w Bezimiennym.

Działania na Argaanii[]

Po ugruntowaniu pozycji w Thorniarze Rhobar III rozkazał generałowi Lee udać się do stolicy Argaanii – Setarrif – i rozpocząć oblężenie miasta. Lord Hagen natomiast otrzymał rozkaz przejęcia kontroli nad zachodnią częścią wyspy.

Główny artykuł
Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Bitwa w wąwozie Thorniarskim

Do walnej bitwy doszło w wąwozie Thorniarskim w Krwawej Dolinie. Bitwa była dosyć wyrównana i żadna ze stron nie mogła w niej zdobyć przewagi. W pewnym momencie na wąwóz spadła lawina wywołana przez Xeshę. Wąwóz został zablokowany, a niedobitki z obu stron konfliktu uciekły z pola bitwy.

Oblężenie Setarrif i pokój[]

Główny artykuł
Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Oblężenie Setarrif

Pod koniec wojny siły zbrojne Myrtany sprawowały kontrolę nad Thorniarą oraz oblegały stolicę Argaanii. Kiedy do Setarrif przybył Bezimienny, w mieście panowało zawieszenie broni spowodowane chaosem wywołanym przez Arcydemona. Bohater, odnalazłszy artefakty Bogini, wszedł do wulkanu i ostatecznie pokonał Śniącego.

Po uporaniu się z Arcydemonem, Ethorn VI i Rhobar III przystąpili do rokowań pokojowych.

Advertisement